12 Δεκ 2007

Google privacy or facebook privacy?

Και τελικά τι είναι αυτό το privacy που επαγγέλονται οι μεν και οι δε?

H άποψη της Google για το πως χειρίζονται τα περιεχόμενα των emails και των chats:

Google Privacy: Emails, Off-the-record Chats


O Τσιμιτάκης εκφράζει διάφορους προβληματισμούς σύμφωνα με αυτά που ακούγονται για το facebook:


Εγώ θα ξαναπώ κάτι που είπα και σε προηγούμενα σχόλια...

"... παρατηρώ ότι κόσμος απλός που δεν ήθελε να εκθέσει τις απόψεις του, ή τις προτιμήσεις του επώνυμα μέσα από τα blogs το κάνει πολύ χαλαρά μέσα από το facebook. Και να φωτογραφίες και να οι φίλοι, και να οι σπουδές και η εταιρεία που δουλευω, τα τραγουδια που ακουω κλπ, κλπ, κλπ..."

"Mας πειράζει που το facebook διαχειρίζεται ένα σωρο προσωπικά δεδομένα χωρίς να γνωρίζουμε τους σκοπούς αυτής της διαχείρισης.
Η google τόσο καιρό που κάνει το ίδιο πράγμα και δίπλα σε κάθε μας email βάζει και την σχετική διαφήμιση με το θέμα του mail μας... δεν αναρωτιέται ή ανησυχεί κανένας?

Μήπως ...
"Απλά φοβόμαστε το καινούριο? Ή εξοικιωνόμαστε με το παλιό και δεν αναγνωρίζουμε τους κινδύνους που ελλοχεύουν?"

Κράτησα για το τέλος μερικούς εύστοχους προβληματισμούς της Τασούλας Καραϊσκάκη (που δείχνει και αυτή να προτιμάει να κάνει αρκετές ερωτήσεις από το να δώσει απαντήσεις!!!) στο εξαιρετικό της κείμενο στην Κυριακάτικη Καθημερινή "Η ζωή μας στην προθήκη του Ιντερνετ"

  • Είναι άραγε η λαχτάρα για ένα εικονικό παγκόσμιο χωριό, όπου όλοι ταυτόχρονα είναι πρωταγωνιστές και μαζί θεατές του εαυτού τους και των άλλων;
  • Είναι ναρκισσισμός;
  • Είναι η ηδονή της εξουσίας (όταν έχεις πρόσβαση στη ζωή των άλλων, νιώθεις να την κατέχεις, να την ορίζεις...);
  • Είναι μια απάντηση στην πρόκληση να παίξεις με τους δικούς σου όρους σε ένα «παιχνίδι» όπου είσαι έτσι κι αλλιώς εγκλωβισμένος; (Κινητά, Ιντερνετ, e mail, αφήνουν ευδιάκριτα «ίχνη» της ιδιωτικής σου ζωής).
  • Είναι μια «μούντζα» στο σύστημα περισυλλογής και εμπορίας δεδομένων, με την επίδειξη αυτών που αναζητεί;

Και συνεχίζει. Διαβάστε προσεχτικά και ζυγίστε την κάθε της πρόταση:
"Η διαδικτυακή κοινωνία δεν διαφέρει από τη συμβατική σε πολυπλοκότητα, κινδύνους και αντιφάσεις – άλλωστε αποτελεί μέρος της. Και το παιχνίδι της αυτοαποκάλυψης είναι ένα παιχνίδι με τη φωτιά.
Αλλά κι ένα άλμα προς τη χαμένη συντροφικότητα, προς τη συλλογικότητα.

Μια προσπάθεια να αναδημιουργεί –μέσα από το Ιντερνετ– ο αποψιλωμένος δημόσιος χώρος.

Η ιδιωτικότητα αποτελεί προϋπόθεση για την ασφάλεια, την ελευθερία έκφρασης, το δικαίωμα στη διαμαρτυρία.

Ομως, χωρίς δημόσιο χώρο δεν μπορούν να υπάρξουν δικαιώματα.

Εξω από αυτόν, τα δικαιώματα είναι ορισμοί χωρίς περιεχόμενο, λόγια χωρίς νόημα, άδεια κελύφη."

Τελικά ... η ιδιωτικότητα αποτελεί προϋπόθεση για την ασφάλεια, την ελευθερία έκφρασης, το δικαίωμα στη διαμαρτυρία???
Εγώ ρωτάω απλά...

4 σχόλια:

b.b. chris είπε...

Μιλάμε για τις γενιές 24-40. Είναι γενιές που δεν πρόλαβαν την αναρχία της αλάνας και μεγάλωσαν σετο κλινικό περιβάλλον του σαλονιού και της τηλεόρασης. Αυτό τους οδήγησε να μην αναπτύξουν δεξιότητες κοινωνικότητας. Δηλαδή αυτές οι γενιές λίγο-πολύ δεν ξέρουν πως ν' αντιμετωπίσουν τους άλλους ανθρώπους.
Αυτό αποδεικνύεται με μια βόλτα στην μπλογκόσφαιρα. Παντού διαβάζεις για προβληματικές ανθρώπινες σχέσεις.

Στο σαλόνι του σπιτιού σου με την μαμά και τον μπαμπά δίπλα είσαι ο βασιλιάς του κόσμου χωρίς να χρειαστεί να κάνεις τίποτα. Στην αλάνα είσαι ένας απ' τους 200 και για να γίνεις ο αρχηγός πρέπει να παλέψεις γι' αυτό.

Τα διάφορα facebook - myspace - blogs έρχονται να καλύψουν αυτή την έλειψη κοινωνικοποίησης [αν είναι δόκιμος σαν όρος]. Είσαι σ' ένα δημόσιο χώρο όπως το διαδίκτυο, μέσα από ένα κλινικό περιβάλλον και μπορείς στην πρώτη δύσκολη στιγμή να πατήσεις το off και ν' αποφύγεις το πρόβλημα. Ή να πληκτρολογίσεις άλλο url. Ααβάδιστα, αβίαστα.
Δεν σ' αρέσει η μπλογκόφαιρα; Πας στο facebook.
Στην αλάνα το αντίστοιχο ήταν ν' αλλάξεις γειτονιά. Πράγμα πρακτικά αδύνατο. Άρα αναγκαζόσουν να προσαρμοστείς στο δημόσιο χώρο και τις όποιες διεκδικήσεις σου, γίνονταν σαν φυσική παρουσία και όχι σαν username.
Καταλαβαίνεις το άγχος όλων αυτών που προσπαθούν να περάσουν την online ζωή σαν ένα κομμάτι της κανονικής ζωής. Ουσιαστικά απαιτούν το διακαίωμα, να διεκδικούν χωρίς να χρειαστεί να δώσουν τον παραμικρό αγώνα.

philos είπε...

Σίγουρα Χρήστο καταλήγουμε ότι για να εξαπλωθεί κάτι τόσο ραγδαία και μαζικά, από πίσω υπάρχουν κοινωνικές προεκτάσεις.
Ίσως μετα από μερικά χρόνια είμαστε σε θέση να δούμε πως θα έχει διαμορφωθεί η κοινωνία. Μια κοινωνία χωρίς αλάνες, η οποία όμως θα σε κρίνει από το rate, τα counts, την δημοφιλία.

kongo είπε...

Ανοίγει ο φάκελος privacy στο Facebook! Δυστυχώς οικειοποιείται τις πληροφορίες μας …
http://www.away.gr/news.php?act=news&read=903

philos είπε...

Φίλε kongo, όλα τα ενδιαφέροντα στο άρθρο του away κυκλοφορούν εδώ και μήνες σε πολλά άρθρα και ποστς και τα γνώριζα ήδη όταν έγραφα το ποστ αυτό.
Ακόμη και το away για να σε αφήσει να κάνεις σχόλιο σου ζητάει μια email address και ημερομηνία γέννησης ενω το στους όρους δεν σου δίνει εγγύηση το τι θα κάνει τα στοιχεία σου. Γιατί πολύ απλά κάθε φορά που μπαινω εγω σε ένα site με ένα nickname που έστω απλα αντιστοιχεί σε μία ηλικία και ένα φύλο, ο διαχειριστής ξέρει σε ποιες σελίδες μπαίνω σε ποιες διαφημίσεις πατάω πάνω, που αφήνω σχόλια κλπ κλπ.
Ποιος μου εγγυάται ότι αυτά τα στοιχεία δεν θα τα επεξεργαστούν διαφημιστές?
Αυτή είναι η νέα εποχή στο διαδίκτυο.
Και αυτό που κάνει κάθε τέτοιο site τόσο valuable.