21 Μαρ 2007

Πατέντα της Google για αξιολόγηση (ranking) των blogs

H Google με σκοπό να φιλτράρει και να ταξινομεί καλύτερα τα αναζητούμενα blogs, στην υπηρεσία της Google Blog Search (και όχι μόνο υποθέτω), ανέπτυξε μια πατέντα η οποία δόθηκε στην δημοσιότητα πριν λίγες ημέρες και μέσα στο πολυσέλιδο κείμενο της αναφέρει κάποιους θετικούς και αρνητικούς ποιοτικούς παράγοντες και συντελεστές με τους οποίους πιστεύει ότι μπορεί να απομακρύνει spammers αλλά και να βαθμολογήσει (ranking)την ποιότητα (quality!?!) ενός Blog γενικότερα ή ενός blog post ειδικότερα, στην αντίστοιχη παρουσίασή του στα αποτελέσματα μιας αναζήτησης (*).


Σηκώνει πολύ κουβεντα και θα πρέπει να προηγηθεί πολύ σοβαρή σκέψη για να πει κάποιος που συμφωνεί ή που διαφωνεί με το εν λόγω σκεπτικό των ανθρώπων της Google που ανέπτυξαν την πατέντα.

Κάποιοι θετικοί παράγοντες που αναφέρονται (positive factors or signals) είναι οι παρακατω:
  • links from blogrolls (google reader, blogline etc)
  • links από emails, chats, etc.
  • η χρήση tags στα ποστς
  • πόσα κλικς πάνω στα blogs γίνονται από τα search results των μηχανων αναζήτησης
  • ο αριθμός των εγγραφών του blog σε διάφορους readers
  • popularity (εδώ να εννοεί τα αποτελέσματα των counters?)
  • Pageranks ...
Κάποιοι αρνητικοί παράγοντες που αναφέρονται (negative factors or spam signals) και όπως φαίνεται έχουν κυρίως σχέση με τον εντοπισμό spammers, είναι οι παρακατω:
  • post τα οποία δημοσιεύονται σε σταθερή περιοδική προκαθορισμενη ώρα (που υποδηλώνει αυτοματοποίηση τύπου spam)
  • διαφορετικό περιεχόμενο μεταξύ του site και του feed!
  • μεγάλο περιεχόμενο διαφημίσεων
  • μεγάλος αριθμός links που στοχεύουν σε ένα μοναδικό site! ...

Εγώ προσωπικά δεν είχα ακόμη το χρόνο να διαβάσω όλο το κείμενο της πατέντας, και το οποίο θα πρέπει να διαβαστεί προσεχτικά, αλλά από τα κείμενα που διάβασα στα Google Blogoscoped και Googlesystem.blogspot, προβλέπω ότι θα υπάρξει μεγάλη κουβέντα παγκοσμίως για το τι τελικά χαρακτηρίζει ένα blog δημοφιλές ή ποιοτικό?

Το σίγουρο είναι ότι με την μορφή που θα αποκτήσει σε μερικά χρόνια το δικτυο, πολύ λίγα πράγματα θα μας "λενε" οι αριθμοί των Hits στα λατρεμένα μας counters, όπως ήδη φαίνεται και από κουβέντες που γίνονται τον τελευταίο καιρό από ειδικούς και μή στην μπλογκόσφαιρα. Διαβάστε σχετικά το ποστ του Nylon.



(*) Αναζητώντας στο Google Blog Search την λέξη "J&P-ΑΒΑΞ" το δικό μου προηγούμενο ποστ φαίνεται τελευταίο στην αντίστοιχη λίστα με τα 7 αποτελέσματα. Πράγμα που σημαίνει ότι δεν είμαι spammer κατά το Google, αλλά δεν έχω τον ίδιο βαθμό ποιότητας με την Καθημερινή ή το in.gr που βρίσκονται στην κορυφή της λίστας. Και πολύ λογικό είναι αυτό να προσθέσω!

4 σχόλια:

Eleni63 είπε...

Aπό τα μπλογκς βρίσεις πλέον ένα σωρό πληροφορίες.

Ανώνυμος είπε...

"αλλά δεν έχω τον ίδιο βαθμό ποιότητας με την Καθημερινή ή το in.gr που βρίσκονται στην κορυφή της λίστας. Και πολύ λογικό είναι αυτό να προσθέσω!"

Εγώ πάλι, δεν το βρίσκω καθόλου λογικό. Είναι blog Καθημερινή? Είναι blog το capital.gr?

Και τελικά, ποιά διαφορά έχει το Google search από το Google blog search, με βάση το αποτέλσμα της αναζήτησης που πρότεινες?

Εξακολουθώ να θεωρώ πιο αξιόπιστο το μηχανισμό της Technorati, για ένα και μόνο λόγο: Θεωρεί ότι άλλο πράγμα είναι το blog και άλλο απλώς το RSS Feed.

Πολύ ενδιαφέρον post....

Stelios Frang είπε...

Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να αξιολογείται ό,τι γράφεται στο Internet. Μόνο ανασφαλείς αγωνιούν να μάθουν, αν έκαναν εντύπωση αυτά που γράφουν οι ίδιοι... Οι άλλοι τα γράφουν για να μην τα ξεχάσουν και όποιος θέλει τα διαβάζει :-)

philos είπε...

Συμφωνώ με τον προβληματισμό σου Nίκο, γιατί όντως και εμένα μου έκατσε κάπως στραβά το όλο θέμα να βγάζει απλά sites σε αναζήτηση blogs. Αλλά και πάλι θεωρώ λογική την κατάταξη. Από την άλλη δεν γνωρίζω με ποιες παραμέτρους κάνει το αντίστοιχο ranking η Technoratti. Αλλά σίγουρα μόνο τα links ή μόνο τα hits δεν είναι αρκετά. Τα έχεις πει και εσύ άλλοστε...

Εγώ να πω ότι μηπως η Google βάζει και μες στο παιχνίδι και τον άριθμό των hits στις διαφημίσεις της? Και πάλι με τι συντελεστές βαρύτητας θα πρέπει να γίνεται κάτι τέτοιο? Πολλά ερωτήματα που δεν μπορούν να απαντηθούν ή απλά να κατατεθούν σε ένα ποστ μόνο.

Από ανασφάλεια ανάμεσα στους Bloggers φίλε s.frang άλλο τίποτα... Αλλά η Google και τα rankings της επηρρεάζουν μεγάλο κομμάτι στην διαφημιστική πίτα, όπως αυτή οραματίζεται για το παρόν και πολύ περισσότερο για το άμεσο μέλλον...

Eleni, πλέον η αναζήτηση στο google βγάζει πιο πολλά αποτελέσματα σε blogs παρά σε sites! O tempora o mores (μήπως το σκότωσα?)
;)