14 Σεπ 2009

Κουπόνια μια φιλελεύθερη πράξη...

Χάρηκα ιδιαίτερα για το γεγονός ότι η απελθουσα κυβέρνηση μοιράζει κουπόνια των €450,00 σε κάθε μαθητή της Α' Γυμνασίου για να πάρουν απο έναν φορητό υπολογιστή. Μπράβο. Όχι μόνο στην κυβέρνηση αλλα και σε όλα τα κομματα που δεν φάνηκαν να αντιδρουνε αρνητικά κατα την προσφιλή τους συνήθεια σε καθε κυβερνητική πράξη.

Αν τώρα η κυβέρνηση έδινε και ένα κουπόνι €5.000,00 σε κάθε μαθητή σχολείου (απο το νηπιαγωγείο μέχρι την Γ' Λυκείου) να διαλέξει και σχολείο θα το επικροτουσανε και πάλι όλοι?

Ήδη με €5.000,00 έχω ακούσει πολλά ιδιωτικά σχολεία (πιο κάτω από τα Β.Π της Αθήνας) που δέχονται μαθητές και στην τιμη περιλαμβάνεται και σχολικό και κάποιο επιπρόσθετο μάθημα ή σπορ.


Αρα υπάρχουν επιχειρηματίες, με αυτή την τιμή, που συντηρουν ή νοικιάζουν σχολικά κτίρια, σχολικά, πληρώνουν καθηγητές και φυσικά βγάζουν και κάποιο σοβαρό κέρδος. Σε ένα περιβάλλον που επειδή είναι λίγα τα ιδιωτικά σχολεία σε σχέση με την ζήτηση δεν είναι άκρως ανταγωνιστικές οι τιμές τους.

Και να προτείνω επιπλέον εδώ ότι να δοθουν τα υπάρχοντα δημοσια σχολικά κτίρια σε όσους καθηγητές του δημοσίου (κατα προτεραιότητα από τους απλούς επιχειρηματίες) επιθυμούν να συνεταιριστουν, με μακροχρόνιο μικρό ενοικιο ή με κάποια φόρμουλα αγοράς τους σε πολύ χαμηλό κόστος σε σχέση με την αγορά. Το κράτος και πάλι θα έχει τεράστιο όφελος από την έλλειψη συντήρησης και τα έσοδα των ενοικίων.

Μα θα πει κάποιος ότι 5.000 ευρώ επί 1,5 εκατομμύριο μαθητές μας κάνει ένα ετήσιο κόστος 7,5 δις ευρώ ή σύμφωνα με τον εκτελεσθείσα χρήση του 2007 που το ΑΕΠ ήταν 228 δις ευρώ σχεδον 3,3% του προϋπολογισμού. Πολύ λιγότερο από το 5% που προτείνει το ΠΑΣΟΚ, έτσι ώστε να μπορει να συντηρήσει τα Πανεπιστημια και άλλες σχολες (αν δεν θέλει να κάνει και εκεί το ίδιο σύστημα με το κουπονι).
Αυτό σημαίνει ότι το κράτος θα έχει και πολύ πολύ λιγότερο μονιμο προσωπικό να απασχολείται με την διοικηση των σχολείων, άρα τουλάχιστον δεν θα υπάρχει λόγος για προσληψη χιλιάδων νεών υπαλλήλων όπως γίνεται κάθε χρόνο.

Και μην ξεχνάμε το βασικότερο. Ότι ο καθένας θα έχει την επιλογη να διαλέγει το καλύτερο, φθηνότερο, βολικότερο σχολειο για το παιδί του.
Να μπορει να κρίνει αν με τα λεφτά που έδωσε ο ίδιος μέσω του κουπονιου καλυφθηκαν οι επιθυμίες του για το παιδί του.
Να παραπονεθεί άμεσα για κάθε πρόβλημα συναντήσει, χωρίς να παραπέμπεται σε κάποιον αγνωστο ανώτερο αρμόδιο.
Να γίνουν οι δάσκαλοι των παιδιών ανταγωνιστικοι και αυτό θα περάσει και στα παιδιά και στην ίδια την χώρα στο μέλλον.

ps.
Το κάθε παιδί που πάει δημόσιο σχολείο στην ουσία μοιράζεται ένα ποσό απο το ΑΕΠ για την παιδεία. Τα λεφτά αυτά δίνονται ήδη. Τα δίνουμε εμεις δλδ. Είτε ο γονιός επιλέξει το παιδι να παει δημόσιο είτε ιδιωτικό σχολείο.
Μόνο που το κράτος, ο ένας και μοναδικός φορέας, είναι αυτό που θα επιλέξει το πως θα διανεμηθουν αυτά τα λεφτά. Και έτσι αντι τελικά όλο αυτό το ποσό να δίνεται καθαρά στην παιδεία, καταλήγει να δίνεται για να εξυπηρετεί άλλες υπηρεσίες ή και υπουργεία όπως γίνεται με τους χιλιάδες (20 με 30 χιλιάδες αν έχω ακουσει καλά) δάσκαλους και καθηγητές που έχουν επιλέξει να αποσπαστουν απο τα σχολεία ή και το υπουργείο σε άλλους άσχετους δημόσιους οργανισμούς, με τις ευλογίες φυσικά πάντα του Υπουργείου Παιδείας, δηλαδή του κράτους.

2 σχόλια:

KitsosMitsos είπε...

Χμμμ...Ενδιαφέρουσα πρόταση, δε λέω. Θα προτιμούσα ένα σύστημα πλησιέστερο στο αγγλικό όπου κάθε σχολείο έχει επιτροπή και εξετάζει τόσο τους καθηγητές όσο και τους μαθητές πριν τους κάνει δεκτούς. Και τα οικονομικά προέρχονται καθαρά από το τι μπαίνει και τι βγαίνει σε απόλυτους οικονομικούς όρους.
Και φυσικά η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών - το α και το ω σ'αυτές τις περιπτώσεις.

ria είπε...

αυτό το συστημα με τις μετατάξεις δεν έχω καταλάβει γιατί πρέπει να γίνεται! ή είσαι καθηγητής και διδάσκεις, ή γίνε κατι άλλο!