20 Μαΐ 2008

Επιστρoφή στο ΤΣΜΕΔΕ (και μία inside information!)

Μετά από σχεδόν 2 μήνες και ανεπάλληλα τηλεφωνα, χθες με ενημερώσαν ότι βγήκε η γνωμάτευση για το ποσό των νοσήλειων το οποίο δικαιούμαι.
Ξεκίνησα και γω πρωινιάτικα να επισκεφθώ το όμορφο κτίριο στην Κολοκοτρώνη.
Αυτή την φορά ήταν άδειο.
Πήγα να θεωρήσω τα βιβλιάρια που είχα αφήσει από την προηγούμενη φορά λόγω υπερβολικής ουράς.
Προς έκπληξή μου δεν περίμενα πάνω από 3 λεπτά, πάω στο γκισέ, δίνω τα βιβλιάρια και κάνω την εξής απλή ερώτηση.

-Παλαιότερα αφότου εκπληρώναμε τις οικονομικές μας υποχρεώσεις μετά από μερικές ημέρες μας στέλνατε σπίτι τα αυτοκόλλητα που κολλάτε στο βιβλιάριο (και αποδεικνύουν ότι το βιβλιάριο έχει θεωρηθεί και ισχύει για το τρέχον έτος) στο σπίτι μας μεσω ταχυδρομείου προκειμένου να τα κολλήσουμε εμείς, γλυτώνοντας έτσι την ταλαιπωρία να έρθουμε μέχρι το ΤΣΜΕΔΕ για να θεωρήσουμε τα βιβλιάρια. Σταμάτησε αυτό ή εγώ έχω χάσει τα σχετικά γράματα που στέλνετε?
- Η απάντηση της ευγενικής και εξυπηρετικής υπαλλήλου ήταν ότι αυτό σταμάτησε για την πλειοψηφία του κόσμου (!?!). Και από ότι είδε στον υπολογιστή της, εγώ δεν ανήκω στην μειοψηφία που δεν χρειάζεται να ταλαιπωρηθεί στο ΤΣΜΕΔΕ!
Δηλαδή δύο μέτρα και δύο σταθμά!!!
Πως, γιατί και πότε δεν ήξερε (sic) να μου πει!

-Τα παραπονά σας στους Διοικούντες, μου είπε δείχνοντας τους από πάνω ορόφους!
Και τότε μου σκάει και την βόμβα....


Κοιτάζει στον υπολογιστή της και βλέπει ότι έχω δηλώσει ότι θέλω να ενταχθώ στον ειδικό κλάδο (στον οποίο μπήκαμε όλοι οι μετα του 93 Μηχανικοί από φέτος) και για όλο το 2007 (που ήταν προαιρετικό). Μάλιστα μου λέει την δόση για το Α' εξάμηνο του 2007 την έχετε πληρώσει ήδη μιας και συμπεριλαμβάνεται μες τον λογαριασμό σας για το Α' εξάμηνο του 2008.
- Αυτό που δεν ξέρετε όμως, μου λέει, είναι το πότε θα πληρώσετε και την δόση για το Β' εξάμηνο του 2007.
- Υποθέτω, της λέω, ότι θα πληρωθεί με τον επόμενο λογαριασμό για το Β' εξάμηνο του 2008?
- Λάθος μου λέει. Πρέπει να πληρωθεί μέχρι τις 30 Ιούνιου φέτος.
- Και φυσικά, συνεχίζει, δεν σας έχει έρθει κάποιο γράμμα ή άλλη ενημέρωση. Σωστά?
- Σωστά, απαντάω! Πρώτη φορά από εσάς το ακούω. Και για τί ποσό μιλάμε?
- 330 κάτι ευρώ μου απαντάει.
- Πάω λοιπόν να πληρωθώ κάτι νοσήλεια και θα έρθω να το πληρώσω μιας και είμαι εδώ.
- Πολύ καλά... θα σας έχω έτοιμο το τριπλότυπο, το παίρνετε και πάτε Ταμείο απευθείας!
Την ευχαρίστησα για την εξυπηρέτηση και τις inside information και πήγα να πληρωθώ τα νοσήλεια.

Εκεί ήρθε η επόμενη έκπληξη.
8 μέρες νοσηλείας με πνευμονία και ουρολοίμωξη, με ένα σωρό εξετάσεις, ακτινογραφίες, υπερήχους, φάρμακα, το ΤΣΜΕΔΕ δικαιολογεί 430 ευρώ. Το κόστος για εμένα ήταν δεκαπλάσιο, αλλά εγώ πλήρωσα τα εφταπλάσια μόνο κατόπιν ειδικής έκπτωσης που έχω μέσω μιας εταιρικής σύμβασης με το νοσοκομείο αλλά θεωρούσα ότι θα έπρεπε το ΤΣΜΕΔΕ τουλάχιστον να πληρώσει τα διπλάσια μιας και δεν νομίζω ότι και να θες να πας σε Δημόσιο Νοσοκομείο σε 8κλινο θα πληρώσεις λιγότερα. Και μάλιστα ο λόγος που επέλεξα τρεις το πρωί τότε να πάω σε Ιδιωτικό Νοσοκομείο αντί για Δημόσιο ήταν ότι με 41 πυρετό ο γιος μου και με την γυναίκα μου έγκυο λίγο πριν το μήνα της δεν ήμουν έτοιμος να ρισκάρω τις αντοχές όλων μας και με μια πρόωρη και με επιπλοκές γέννα κολλώντας κάποια άλλη λοίμωξη ή ασθένεια.


Ενσταση!
Ας δοκιμάσουμε και αυτό το δικαιωμά μας.
Πήγα στον τρίτο όροφο, πήρα μία αίτηση και ζήτησα αν υπάρχει κάποιος κανονισμός, κάποια εγκύκλιος που να μπορώ να δω τι ακριβώς δικαιώματα έχω και ποιες διαδικασίες προβλέπονται...
Φυσικά και δεν υπήρχε.
Όλα στο φλού.
Ήρθα στο γραφείο και ίσως κάποια στιγμή ψάξω μέσω Ιντερνετ να βρω κάτι σχετικό. Εκεί πάντως που έπρεπε να υπάρχει δεν υπήρχε.
Και φυσικά δεν μου φταίνε οι εξυπηρετικοί και συμπαθείς υπάλληλοι με τους οποίους συναναστράφηκα.
Τέλος μιας και είχα μαζί μου και ένα υπέρηχο που έκανα για το μωρό σχετικά με την παλινδρόμηση που αντιμετωπίζει, πήγα να πληρωθώ αυτό που μου αναλογεί.
Μου στοίχισε 70 ευρώ και το ταμείο την κοστολόγησε για 8 (οχτώ) ευρώ!


Σύνολο σήμερα τελικά εκταμίευσα 100 και κάτι ευρώ.
Και μετά αναρωτιούνται κάποιοι γιατί είναι πλούσιο ταμείο το ΤΣΜΕΔΕ... γιατί απλά παίρνει... και δεν πληρώνει!

Περιττό να πω ότι ρώτησα στο ΤΣΜΕΔΕ αν δικαιούμαι κάποιο επίδομα λόγω της γέννησης του δεύτερου παιδιού μου και μου απαντήσαν αρνητικά μιας και η σύζυγός μου είναι ασφαλισμένη στο ΙΚΑ και έχει ήδη πάρει από εκεί κάποιο επίδομα. Μήπως η γέννα είναι ένα είδος αρρώστειας και για αυτό δικαιούται μόνο ο παθών τυχόν λεφτά από ασφαλιστική κάλυψη. Ή μήπως η γέννα δεν είναι ένα γεγονός που αφορά και τους δύο γονείς και ειδικά όταν όλοι γνωρίζουν ότι τα έξοδα της γέννας αλλά και όλων των ιατρικών εξετάσεων που προηγούνται και των επισκέψεων σε γιατρούς για μία φυσιολογική γέννα χωρίς κανένα πρόβλημα ή δυσκολία στην καλύτερη των περιπτώσεων σε δημόσιο νοσοκομείο υπερβαίνουν τα 2.500 ευρώ ενώ εγώ δεν ξέρω ζευγάρι που να ξόδεψε λιγότερα από 3.000 ευρώ στο εννιάμηνο του τοκετού.

Άσε που και το παιδί που γεννήθηκε, στην δική μου ασφάλεια είναι καλυμμένο και όχι στο ΙΚΑ.

Από την άλλη η οικογενειακή ιδιωτική ασφάλιση που έχω δεν με ρώτησε καν αν έχω ήδη πάρει λεφτά και από αλλού. Μικρό σχετικά ποσό (400€), αλλά έδωσε κάτι. Το Δημόσιο παρόλο που δεν είναι ενοποιημένα τα Ταμεία ακόμη αρνείται να δώσει κάτι το οποίο στην ουσία από την στιγμή που το δικαιούται ο ένας ασφαλισμένος σε μια οικογένεια θα έπρεπε να το δικαιούται και ο δεύτερος. Και ειδικά όταν ο δεύτερος είναι και αυτός που πληρώνει...

Μήπως έπρεπε να κάνω και για το επίδομα τοκετού μία ένσταση?


update: Η ιδιωτική ασφαλιστική τελικά μου πλήρωσε σχεδόν τα εξαπλάσια για τα συγκεκριμένα νοσήλεια, καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων μου.

Και πληρώνω για το πρόγραμμα υγείας της ιδιωτικής ασφαλισης σχεδόν τα ίδια χρήματα με το ΤΣΜΕΔΕ στον κλάδο υγείας μονο που η ιδιωτική ασφάλιση καλύπτει και την γυναίκα μου!

Δεν υπάρχουν σχόλια: