4 Μαρ 2008

Δελτίο Τύπου από philos προς φίλους

Παραμένω free blogger αν και δεν ανήκω σε καμία ομάδα freebloggers.

Ανησυχώ ιδιαίτερα (όπως πιστεύω ότι ανησυχεί και ο κάθε ένας από τους 30.000 bloggers εν Ελλάδι KAI OXI MONO) για την ελευθερία του Λόγου στην Ελλάδα και για την φημολογούμενη νομοθετική ρύθμιση των blogs αλλά δεν υπέγραψα το σχετικό δελτίο τύπου παρόλες τις διευκρινήσεις που δοθήκαν εκ μέρους των διοργανωτών της κίνησης.

Οι ίδιοι οι διοργανωτές μπορεί να ισχυρίζονται ότι εκπροσωπούν μόνο τους εαυτούς τους και δεν έχω λόγο να δυσπιστήσω στις διαβεβαιώσεις που δίνουν αλλά δεν αρκεί η γυναίκα του Καίσαρα να είναι τίμια, χρειάζονται και πράξεις.




Το παραπάνω e-poster είναι δημιουργία του Ιωάννη Φετάνη.

Δεν μου αρέσει να με εκπροσωπεί καμία Ε.Ε.Χ.Ι. έγραφε το banner που έφτιαξε πριν λίγο καιρό η Magica και το προσυπέγραψα όπως και οι περισσότεροι σχολιαστές του κειμένου τότε.

Αλλά πριν Αλέκτωρ λαλήσει τρεις φορές όμως...
Η πρακτική που ακολουθήθηκε απέδωσε ήδη καρπούς... Ο Μάκης ψάχνει ήδη για νέους μαϊντανούς - "εκπροσώπους" στη ζούγκλα του!

Επίσης ένα άλλο θέμα που ετέθη είναι το θέμα των links. O Νίκος πιάνει το θέμα πολύ καλά και χωρίς περιστροφές και αναδεικνύει μία πολύ σοβαρή διάσταση που μπορεί να έχουν τέτοιες πρακτικές σε αυτή αλλά και σε επόμενες καμπάνιες. (Μην και δω κανα γαύρο φίλο να παίρνει ιδέες απο αυτά που γραφω εκεί στα σχόλια!)

Εγώ στο ποστ της Magica αλλά και ο Chaca Chan στο ποστ του Νίκου προτείναμε ένα ειδικό blog, το οποιο θα επεξεργαζόταν το όλο θέμα ή ένα petition online ή κατά την γνώμη μου το πιο απλό και μαζικό θα ήταν ένα κοινό tag από όλους όσους ανησυχουν για τις κινήσεις της κυβέρνησης αλλα δεν θα ήθελαν να υπογράψουν ένα κοινο κείμενο αλλά ένα δικό τους κείμενο.

Ο Φώτης Περλικός πέραν του Δελτίου Τύπου προώθησε και μία καμπάνια μέσω ενός group στο facebook με τίτλο We support Freedom of Speech and Anonymity for Greek Blogs, η οποία και φαίνεται να έχει ήδη μεγαλύτερη επιτυχία και επιρροή από ότι το Δελτίο Τύπου μιας και έχουν ήδη γίνει μέλη του group πάνω από 200 άτομα σε μία ημέρα.

Επίσης είδα ως ένα επιχείρημα της βιαστικής κίνησης ότι υπήρχε πίεση χρόνου και δεν προλαβαίνανε οι 20-30 bloggers να το συζητήσουν και με άλλους περισσότερους. Εδώ καλά καλά η κυβέρνηση πέρασε απλά ένα momentum απο τα δεκάδες που συντάσσονται στα Υπουργεία σε ένα άρθρο εφημερίδας και μόνο. Ούτε σχέδιο νόμου βγήκε ούτε άλλη αναφορά έγινε από κάποιον κυβερνητικό εκπρόσωπο. Εκτός και αν κάποιοι πήραν στα σοβαρά το ποστ της Ελένης που έλεγε ότι
"Κατα πληροφορίες μας το νομοσχέδιο προωθείται επειγόντως και θα ψηφισθεί πριν την Καθαρά Δευτέρα για να μην προλάβουν οι ιστολόγοι και οι σκεπτόμενοι να αναρτήσουν αετό."


ps1. Αστέρη με μέτρησες και μένα μιας και αναφέρθηκα στους freebloggers?
ps2. Πάντως δεν βρίσκω σωστό παιδιά την πρώτη ημέρα να βάζετε όλοι στα ποστς σας τα λινκς των 20-30 blogs των διοργανωτών του Δελτίου Τύπου και μετά για όλους τους υπόλοιπους που προσυπογράφουν να μην τους δίνετε την χαρά να δούνε και αυτοί τα blogs τους να εκτοξεύονται στο top100 του SYNC. ;))

4 σχόλια:

bbchris είπε...

Ας ξανακάνω την παρατήρηση που έκανα και στον Ματοσακό και συμφώνησε.

Αν λέω, αντιμετωπιζα το blogging με την δέουσα σοβαρότητα, που ορισμένοι διατίνονται ότι του αξίζει, κι έκανα το blog μου ότι λέει τ' όνομά του.
Καθαρά μουσική blues θεματολογία και on top of this το έγραφα και στ' αγγλικά. Καθότι στη Louisiana και το Illinois υπάρχουν πολλοί περισσότεροι blues funs απ' ότι στην Ελλάδα...

1] Θα ήμουν έλληνας blogger;

2] Θ' ασχολιόταν κάποιο ελληνικό monitor μαζί μου;

3] Θα με αφορούσε κάτι απ' όλα αυτά;

Οι απαντήσεις είναι αυτονόητες και δείχνουν το μέγεθος της γελοιότητας του θέματος.

Unknown είπε...

Κάτι δεν καταλαβαίνω αλλά εξ ενστίκτου συμφωνώ!

Oneiros είπε...

Είπα ότι κοιτάω για freebloggers, όχι ότι βάζω αυτόματα όσους τους αναφέρουν. Καλά κάνεις και δυσπιστείς, αλλά αφού δεν συνυπογράφεις το δελτίο τύπου γιατί να σε μετρήσω;

Πάντως δεν βρίσκω σωστό παιδιά την πρώτη ημέρα να βάζετε όλοι στα ποστς σας τα λινκς των 20-30 blogs των διοργανωτών του Δελτίου Τύπου και μετά για όλους τους υπόλοιπους που προσυπογράφουν να μην τους δίνετε την χαρά να δούνε και αυτοί τα blogs τους να εκτοξεύονται στο top100 του SYNC
Στο wiki προσπαθούμε να ανανεώνουμε διαρκώς τη λίστα των συμμετεχόντων blog. Αν ξέρεις εσύ κάποιο τρόπο να ανανεώνονται αυτόματα οι λίστες υπογραφών σε όλα τα προσυπογράφοντα blogs με όλα τα νέα links αναδημοσίευσης, let me know.

philos είπε...

Chris, η δική μου γνώμη είναι ότι χρειάζεται πάντα ψυχραιμία και στρατηγική σε όλα τα πράματα.
Και πολύ περισσότερο όταν νιώθεις ότι σε πνίγει το δίκιο, όταν καταργείται το αυτονόητο.
Καλό είναι που γίνεται όλος αυτός ο ντόρος. Ακούγονται πράματα, απόψεις, ενημερωνόμαστε διεθνώς για αντίστοιχες εξελίξεις και διατηρείται μια κάποια εγρήγορση.
Και το σημαντικότερο... μαθαίνουμε!

Να κρίνουμε και να κρινόμαστε.

Magica, έχω πολύ καλή άποψη για το άτομο σου και πιστεύω θα το έχεις καταλάβει τουλάχιστον τον τελευταίο χρόνο. Και πιστεύω τις προθέσεις σου. Και την κριτική συνηθίζω να την κάνω σε ανθρώπους που εκτιμώ και λογαριάζω και όχι στον κάθε τυχαίο (εξ' ου που τον κολλητό μου τον Κλέαρχο τον έχω ξεχέσει άπειρες φορές στο blog του). Ετσι κατέθεσα και γω τις σκέψεις μου όπως ειλικρινά μου δημιουργηθήκαν με όλη αυτή την κίνηση.
Το γεγονός ότι θα κληθούν κάποιοι από τους συμμετέχοντες να εκπροσωπήσουν την φυλή των bloggers κάποια στιγμή σε εκπομπές του Μάκη ή άλλων πάνελ το θεωρώ δεδομένο. Και κάποιοι θα πάνε. Λογικό. Και καλύτερα αυτοί παρά ο παλιός μου φίλος ο Νίκος (ναι το 95 κάναμε αρκετή παρέα με τον Βασιλάκη) που αν και προεδρος του ΕΕΧΙ δεν λειτουργεί καλά καλά το blog του στο in.gr.
Αλλά όταν εμφανίζεται κάποιος σε ένα ΜΜΕ και καταθέτει την γνώμη του όντας απλός χρήστης blogs δεν παύει και από την στιγμή που επιλέγεται και καλείται επαναλαμβανόμενα να αποτελεί ένα είδος εκπροσώπου όλων των bloggers.
Αυτές τις ημέρες είδαμε διάφορους τυχάρπαστους Σκοπιανούς να μιλάνε στα κανάλια. Μπορεί να μην βγήκανε ως εκπρόσωποι της FYROM αλλά σίγουρα εκπροσώπησαν την χώρα τους και στο μυαλό των τηλεθεατών συνδέθηκε η εικόνα τους και οι απόψεις τους με την εικόνα και την άποψη που εκφράζει ο Σκοπιανός πολίτης απέναντι στο Μακεδονικό ζήτημα.
Όταν είδε ο πατέρας μου τον Καψαμπέλη στην τηλεόραση τρόμαξε. Γιατί αυτομάτως στο μυαλό του ο "άγνωστος blogger" πήρε την μορφή του τύπου με τα γυαλιά που ωρυόταν από κανάλι σε κανάλι. Σου λέει έτσι είναι όλοι οι φίλοι του γιου μου στα blogs?
;))

Κατά την γνώμη μου κακώς δημιουργήθηκε η αίσθηση πίεσης χρόνου. Απλά ένα πάθος, ένα καλοπροαίρετο πάθος από όλους τους συντελεστές, το οποίο πιστεύω οτι θα είχε κοντρολλαριστεί καλύτερα αν η διαδικασία ήταν πιο ανοιχτή από την αρχή.
Πολύ πιο δύσκολο, αλλά ποιος είπε ότι η ανοιχτή δημοκρατία είναι εύκολο πράγμα?
Αποψή μου πάντα!

Αστέρη, είσαι από τους πρώτους που παρακολουθώ στην blogοσφαιρα και σε εκτιμώ απεριόριστα.
Και χαίρομαι που λάβατε κάποιες νέες πρακτικές, έστω και αργά. Το ότι έγινε μέχρι σήμερα δεν αλλάζει.
Ελπίζω η κριτική μου και οι προτάσεις μου να ληφθούν υπόψη σε τυχόν νέες σας κινητοποιήσεις.
Αν είστε ευχαριστημένοι με την κινητοποίηση 200-300 blogs για ένα τέτοιο σοβαρό θέμα από τα 20-30 χιλιάδες, εγω δεν έχω πρόβλημα.
Αλλά πιστεύω ότι με τις προτάσεις που ανεφερα στο ποστ η κινητοποίηση θα ήταν πολλαπλάσια. Μπορεί να κάνω και λάθος. Αλλα δεν θα το μάθουμε σε αυτή την κινητοποίηση.


Τέλος να προσθέσω ότι η ανάμειξη μου με την κινητοποίηση για την Αμαλία από την πρώτη στιγμή με έκανε λίγο δύσπιστο σε τέτοιου είδους κινήσεις και αν και δεν θα ήθελα να μιλήσω περαιτέρω για αυτό, σίγουρα υπήρξε πολύ πολύ σημαντικός παράγοντας για την σημερινή μου στάση!
Τέλος!
Καλημέρες σε όλους!