7 Μαρ 2008

Φύτεψέ το ... σου λέω!

Πέτυχα προχθές αυτή την ασυνήθιστη καμπάνια.

Φύτεψε ένα γράμμα.
Το γράμμα αυτό που μοιραζόταν στο Λονδίνο ως διαφημιστικό της Honda για την προώθηση των προϊόντων της για τον κήπο. Το χαρτί αυτό 100% ανακυκλωσιμο περίεχε σπόρους με σκοπό να το τοποθετήσεις στον κήπο και αυτό να βλαστήσει όπως φαίνεται και στην φωτογραφία.


Με έναν σμπάρο, πολλά τρυγώνια. Και η διαφήμιση των προιόντων της Honda για τον κήπο έγινε, και το brand name που όλοι το έχουμε συνδεδεμένο με τα αυτοκίνητα πήρε και άλλους πόντους και φυσικά η περιέργεια να δεις αν θα φυτρώσει το χαρτί θα έκανε πολύ κόσμο να δοκιμάσει να το φυτέψει και να το παρακολουθήσει.
Και άρα σίγουρα ευαισθητοποίησε αρκετούς πολίτες.

Και εδώ τι γίνεται?

Βλέπω καθημερινά τριγύρω προσπάθειες συμπολιτών, φορέων, ΜΜΕ να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο για το περιβάλλον. Τελευταία προσπάθεια που είδα αυτό το Ζω για να δρω (δρω γιατί αντιδρώ ήταν το σωστό τελικά) και είδα ότι βγάλανε και μία ωραία τσαντούλα, οικολογική με διάφορα σηματάκια φορέων πάνω για να φανεί ποιοι στηρίζουν μία τέτοια προσπάθεια και άλλα τέτοια τετριμμένα...
Τα έχουμε ξαναπεί. Καλή ώρα σαν την ελληνική καμπάνια για το AIDS.

Δείτε τι χρηματοδότησε το κράτος:


Και δείτε παρακάτω μία ακόμη ελληνική διαφημιστική αφίσα την οποία εγώ δεν είδα πουθενα και η οποία πιστεύω ότι αν είχε παιχτεί σε περιοδικά και σε γιγαντοαφίσα, σίγουρα θα είχε κάνει πολύ μεγαλύτερη αίσθηση. (update 2009 η διαφημιστική Cream είναι η εταιρεία που έκανε την πολύ όμορφη καμπάνια της νέας Ολυμπιακής... αυτή με τα post it που ξεκολλάνε απο το αεροπλάνο την ώρα που απογειώνεται)

via
Δυστυχώς όσο τέτοιες καμπάνιες παιρνάνε από Δημόσιους φορείς, πάντα θα είναι συντηρητικές, άχρωμες, και θα παρουσιάζονται απλά στο Ζάππειο μη προκαλώντας παρά ελάχιστο ενδιαφέρον και ευαισθητοποίηση στον πολυ κόσμο αλλά και στα Blogs και στους bloggers προκειμένου να σπρώξουν τα θέματα περισσότερο.

Κακά τα ψέματα.

Αν δεν στύψουμε το κεφάλι να βρούμε όχι απλά νέους αλλά και ελκυστικούς τρόπους διαφήμισης και καμπάνιας ο κόσμος δεν θα ευαισθητοποιείται στον απαραίτητο βαθμό.

Και μυαλά υπάρχουν. Και ιδέες.

Ωραίες ιδέες... Σαν και αυτή που χρηματοδοτησε η HONDA... αλλά και σαν αυτή που σκέφτηκε η WWF στην Ινδία με τίτλο:
Spot the Difference

προσέξτε τις δύο διαφορές που υπάρχουν!

μέσα σε μια εφημερίδα στην σελίδα ελευθερου χρόνου μαζί με τα σταυρόλεξα και τις γελοιογραφίες, στην σελίδα δηλαδή που οι περισσότεροι ανοίγουν πρώτα!

9 σχόλια:

Γκρινιάρης είπε...

Καλημέρα!

Πολύ πρωτότυπη ιδέα αυτό με το χαρτί και τους σπόρους! Πολύ έξυπνο!
Βέβαια, εδώ οι άνθρωποι είναι αρκετά πιο ευαισθητοποιημένοι νομίζω σε αυτά τα πράγματα. Οι green campaigns δίνουν και παίρνουν, παντού. Από τα supermarkets που σε προτρέπουν να χρησιμοποιείς ξανά και ξανά την ίδια τσάντα παρά να παίρνεις κάθε φορά 10 νάιλον, μέχρι την όργανωμένη ανακύκλωση από τους Δήμους.

Δεν είμαι σίγουρος αν είναι θέμα πρωτοτυπίας, ή αν είναι θέμα περισσότερο παιδείας.

CyberEddie είπε...

Μα μανάρι μου, αν το κράτος είχε φαντασία,θα είχε τον πολίτη με το μέρος του και αν είχαν τιμιότητα, ηθική και όραμα, θα ήταν η Ελλάδα παράδεισος. Αλλά δεν είναι ...

iLiAs είπε...

..πολύ έξυπνο αυτό της Honda με τους σπόρους..χρόνια μπροστά το marketing στο UK.

Καλο απόγευμα

Freedula είπε...

Αν, αν, και θα θα...

Μην περιμένεις τίποτα από κανέναν. Αλλιώς πάμε για άλλες πολιτείες..που κι εκείνες θα έχουν τα άσχημα τους...

Αυτοί τα φράγκα θέλουν, ούτε να προβάλλουν, ούτε να νυθετήσουν κανέναν νου

philos είπε...

Καλησπερα.
Γκρινιάρη, το τραίνο της παιδείας είναι χαμένο χρόνια. Κοιτάμε μπας και προλάβουμε και με άλλους τρόπους να αφυπνιστούμε. Από το να βλέπω αδιάφορες διαφημίσεις για ιπποδυνάμεις θα προτιμούσα να έβλεπα κάτι διαφορετικό που να έδινε και ένα μ΄νυμα ζωής.

philos είπε...

Ανδρέα, το κράτος απλά ειναι άτολμο για να μην τα βάζει με τον μέσο όρο.

Ηλία, εκεί που νομίζεις ότι τα βλέπεις όλα, πάντα υπάρχει κάτι καινούριο και πρωτοποριακό.

freedula, μαζι με τον βασιλικό ας ποτιστεί και η γλάστρα... Δεν είναι κακό!

ritsmas είπε...

πρωτοτυπες ιδεες και μπράβο σου που τις ψάχνεις και μας ενημερώνεις. Πράγματι, θα μπορουσαν κάλλιστα καποιοι να συμβάλουν ώστε να διαχέεται η πληροφορία και στον πολίτη που δεν ειναι ευαισθητοποιημένος ακόμη. Πιστευω ότι ο ανθρωπος αν εχει την ενδεδειγμένη καθόδήγηση - συμβουλή θα τα καταφέρει, γιατί δεν είναι πάντα οπως τον περιγράφουν μαγκας και αδιάφορος. Τον έχουν κάνει να φαινεται έτσι.
σε φιλω και παλι μπράβο. το ξέρεις εμενα αυτά που αρεσουν πολύ

magica είπε...

Στις τελευταίες δημοτικές εκλογές μου είχε έρθει ένας φάκελος με προεκλογικό υλικό και μέσα είχε μερικούς σπόρους.

Θεώρησα περισσότερο ενοχλητικό το ότι χρησιμοποίησαν τα προσωπικά μου δεδομένα για να με προσεγγίσουν (ενώ δε τα είχα δώσει) οπότε οι σπόροι δεν είχαν καμία αξία πια

philos είπε...

Ρίτσα συμφωνώ μαζί σου. Όλοι θέλουν ένα τικ, ένα μικρό σπρώξιμο!

magica εννοείται ότι δεν υπάρχει χειρότερο από το να σε βρίσκουν και να σου στέλνουν διαφημιστικό υλικό κατά την διάρκεια εκλογων.
Εμάς πάλι μας είχανε δώσει δεντράκια να φυτέψουμε 1 εβδομαδα πριν τις δημοτικές, που από την μια ήταν καλό σαν κίνηση αν και πολύ πρόχειρο, αλλά όταν είδα ότι 2 μέρες πριν τις εκλογές διαφημιζαν στο φυλλαδιο τους ότι φυτέψαν 5000 δεντρύλια τα οποία είχαν δοθεί στους δημότες, μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι!!!
;)