13 Οκτ 2008

Μια ακόμη ιδέα...



Δεν την γράφω... ακούστε την!


Το μόνο πρόβλημα είναι ότι τα βιντεάκια αυτά τα τραβάω το πρωί ερχόμενος στην δουλειά, αλλά τα ανεβάζω το βράδυ, οποτε χάνουν την επικαιρότητά τους σε σχέση με κάποια σχόλια που κάνω.
Ήδη βρήκα και τρόπο να μην πέφτει με τίποτε η κάμερα και έχω γυρίσει αρκετά πειραματικά.
Μένει να βρω και ένα πρόγραμμα που να μιξάρει αρχεία .mov.

Ίσως αυτό τον δύσκολο εργασιακά μήνα για μένα να είναι η μόνη λύση να καταθέτω σκέψεις μου...

19 σχόλια:

Unknown είπε...

πολλή τεχνολογία ρα Φίλε. Μας μπερδεύεις. Καλή σου μέρα....

Γκρινιάρης είπε...

Φως! Χαχα!

Πέντε-δέκα χρόνια; Πολλά βάζεις! Σκέψου τι υπήρχε πριν 5-10 χρόνια στο χώρο...

DaNaH είπε...

Εμένα μου άρεσε η φράση "να βλέπουν έναν ΠΑΛΑΒΟ μέσα στο αυτοκίνητο"! Χαχαχαχα!!! Έτσι πιστεύεις σε βλέπουν αυτοί που οδηγούν γύρω σου να μιλάς μόνος σου σε μια κάμερα;! :-P

AA είπε...

Καλή ιδέα...

Μια φορά κι ένα καιρό, υπήρχαν κάτι "ανοιχτά" project στα οποία συμμετείχες με το όποιο bandwidth ήθελες απο το wireless δίκτυο σου σε ένα mesh network (με πρόσβαση στο internet)...Κάτι που ίσως να δούλευε σε μια πυκνοκατοικημένη πόλη όπως η Αθήνα...Τα περισσότερα δίκτυα όμως παραμένουν κλειδωμένα.

Στην Αγγλία, οι τιμές στο 3G internet έχουν κατέβει αρκετά τα τελευταία χρόνια και υπάρχει πολύ καλή κάλυψη στις μεγάλες πόλεις και καλή κάλυψη κατα μήκος μεγάλων οδικών αρτηριών. Απ' οτι ξέρω και στην Ελλάδα υπάρχει αντίστοιχη υποδομή και πολύ καλή κάλυψη τουλάχιστον στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Μπορείς να δοκιμάσεις με ένα 3G modem και ένα laptop (ή πολύ δυνατό pda) να συνδεθείς στο internet απο το αυτοκίνητο και να ξεκινήσεις ένα shoutcast server (ο οποίος έρχεται μαζί με το Winamp αν δεν κάνω λάθος αλλά μπορείς να δοκιμάσεις και το Icecast) ο οποίος να κάνει τουλάχιστον audio streaming σε "τηλεφωνική" ποιότητα για αρχή (δηλαδή 8bit 8khz monophonic). Για να σε βρίσκει το κοινό σου μπορείς να κάνεις μια εγγραφή στο Dynamic DNS οπότε η διεύθηνση blahblah.dyndns.com θα έρχεται να σε βρίσκει όπου είναι το laptop. Εκτός απο laptop θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις ένα "γερό" PDA που να μπορεί να τρέχει κατ' ευθείαν XP αλλά θα είναι πολύ μικρότερο σε μέγεθος.

Το κόστος είμαι σίγουρος οτι ίσως είναι υψηλό αλλά δεν είναι ανάγκη να περιμένεις 5-10 χρόνια για να το κάνεις.

Ίσως όμως βρείς ανυπέρβλητα προβλήματα στη νομική κάλυψη της υπόθεσης. Μερικά απο τα οποία έχουμε συζητήσει με τον Acro πρίν απο μέρες, ίσως σε ενδιαφέρει να ρίξεις μια ματιά στα σχόλια σε αυτό το post. (Είμαι της άποψης οτι με λίγη προσοχή στο τι διαλέγεις να αναμεταδώσεις δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα)

Και φυσικά να μη ξεχνάμε τους ανθρώπους που θα σου πούν οτι η προσοχή σου δεν είναι 100% στην οδήγηση και "τι επικίνδυνο΄ είναι αυτό που κάνεις" και blah blah blah....


Παρεμπιπτόντως συγγνώμη και για το δικό μου το blah blah αλλά έχει ένα ενδιαφέρον το θέμα :-)

ΤΖΩΤΖΙΟΥ είπε...

Δύο τεχνικές σημειώσεις:

τη μια φορά που ήθελα να καταγράψω μια διαδρομή (όταν δεν είχα εγώ GPS, ούτε ο τελικός αποδέκτης του video που ήθελα να του δείξω πώς να πάει κάπου), είχα στερεώσει την κάμερα ανάμεσα στο «μαξιλαράκι» του συνοδηγού και το κύριο κάθισμα. Φυσικά, δεν είχα τη δυνατότητα να τη στρίβω δεξιά αριστερά :)

Επίσης, αν θέλεις ένα πρόγραμμα που να σου κόβει-ράβει .mov (και όχι μόνο, αρκεί το video να είναι MPEG-4, που κανονικά θα είναι) με τη δυνατότητα να τα βγάλεις τουλάχιστον σε .avi (αλλά και πάλι, όχι μόνο), δοκίμασε το avidemux, που παίζει και σε Windows, MacOSX και σε Linux.

bbchris είπε...

Ας πάρουμε τα πράγματα απ' την αρχή.

Η οδήγηση είναι μια πολύ δύσκολη δουλειά όσο και αν οι έλληνες δεν θέλουν να το καταλλάβουν.
Και δεν γίνεται όταν οδηγάς, να μιλάς στο τηλέφωνο - γυρίζεις βίντεο - κάνεις μανικιούρ...
Είναι σαν να έχεις οπλίσει ένα καλάσνικωφ και το μόνο που μένει είναι να πατήσεις την σκανδάλη και να σκοτώσεις ή να σκοτωθείς.

6 [έξι] νεκροί κάθε μέρα στον δρόμο δεν είναι λίγο πράγμα. Εκτός κι αν έχουμε γίνει βαμπίρ και ζούμε με την θέα του αίματος.

Όπως δεν είναι λίγο πράγμα, ο πιο επικίνδυνος δρόμος στην Ευρωπαϊκή Ένωση να είναι το επωνομαζόμενο «ποτάμι». Εντός κατοικημένης περιοχής και αυτό το κάνει πιο τραγικό.

Για την ιστορία, ο Κορίνθου - Πατρών είναι δεύτερος, ο τρίτος είναι πάλι στην Ελλάδα αλλά δεν θυμάμαι ποιος ακριβώς είναι.

Αν είναι να έχουμε λιγότερους νεκρούς στο δρόμο ας μείνει η τεχνολογία κάμποσες δεκαετίες πίσω.
Εξάλου η στατιστική δείχνει ότι οι έλληνες δεν τα καταφέρνουν ούτε όταν οδηγούν, μόνο. Που να κάνουν και άλλα πράγματα...

Που κάνουν, γιατί μπροστά μου έχω δει στην Μαρίνου Αντύπα & Φιλοθέης, άνθρωπο [λέμε τώρα] να μιλάει στο κινητό μόλις έχει στρίψει από στάση στο φανάρι να καβαλάει το πεζοδρόμιο και να πέφτει στα κάγκελα. Σχεδόν με 10 χιλιομετρα!!!!!
Είναι ακόμα διαλυμένα νομίζω, μπορεί να τα τσεκάρει όποιος θέλει.

Και καλά που τσαλάκωσε τα κάγκελα και το αυτοκίνητο.
Αν ήταν μια μάνα μ' ένα καρότσι εκείνη την ώρα στο πεζοδρόμιο? Ε?

Επιμένεις ακόμα για το video και τη ραδιόφωνική εκπομπή στο αυτοκίνητο?

philos είπε...

Χρήστο ξεκινώ απο σένα, γιατί όλα όσα λες είναι πολύ σοβαρά!
Συμφωνω απολυτα με όσα λες.
Και πάντα έχω υπόψη μου την οδικη ασφάλεια και την δική μου και των άλλων.
Και θα υιοθετήσω αυτό που λες ότι μακαρι να μην είχαμε κανένα τροχαίο και ας μείνουμε πίσω τεχνολογικά.

Αλλά όταν ο άλλος τρακάρει με 10 χλμ δεν του φταίει το κινητό μονο. Το ίδιο θα έκανε προσπαθώντας να ανάψει τσιγάρο ή να αλλάξει σταθμό ή για να χαζέψει την γκόμενα απέναντι.
Αν η προσοχή μας αποσπάται την ώρα της οδήγησης πρέπει να μην κάνουμε αυστηρα τίποτε άλλο μες το αυτοκίνητο. Εχω και φίλες και φίλους που την πατήσανε σαν τον οδηγό που λες. όπως είδα με τα ίδια μου τα μάτια σταματημένοι στον Κηφισό να πατάει γκάζι αυτοκίνητο και να πέφτει πάνω σε άλλα και μετά στο διάζωμα... Εμφραγμα... και θυμάμαι και σχετική έρευνα πρόσφατα που έλεγε ότι τα εμφράγματα ευθύνονται για πολλά πολλά τροχαία. Και θείος μου έφυγε έτσι...

Εγω απλα με την ιδέα μου, που από ότι αποδεικνυεται δεν είναι μονο δική μου, θα μπορούσε με ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα, όπως το bluetooth με το ραδιόφωνο, να μπορείς να μιλάς και να καταγράφεις αυτα που θες να πεις ενώ είσαι σταματημένος στην κίνηση.
Και επαναλαμβάνω ΣΤΑΜΑΤΗΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ και όχι οδηγώντας με 100 στην Εθνική ή με 40 μες την πόλη. Και πάλι αν όντως νιώθεις ότι μπορείς να ανταπεξέλθεις. Να μπορείς απλά αυτα που σκέφτεσαι να τα πεις εκείνη την στιγμή, χωρίς να αποσπάσεις την πρωταρχική σου έννοια, την οδήγηση.

Και την ώρα που τα λέμε αυτά... πόσοι άραγε στέλνουν sms απο τα κινητά τους εν κίνηση και πόσοι άλλοι παππούδες οδηγουν αγνοώντας πινακίδες, καθρέφτες, γραμμές...
Η οδήγηση είναι ευθύνη.
Κυρίως προς τους γύρω μας.
Και δεν χρειάζονται μόνο οι νόμοι αλλα εμείς να ξέρουμε τα όρια μας και να μην πιάνουμε το τιμόνι όταν ξέρουμε ότι δεν μπορουμε να ανταπεξέλθουμε.

philos είπε...

Ελένη, καλησπέρα θα σας πω πλέον. Για να ξεφεύγουμε λίγο από την δουλειά που φούντωσε και πάλι πολύ.

γκρινιάρη, βλέπεις τι λέει ο AA πιο κάτω... Αλλά το θέμα δεν είναι απλά αν γίνεται... αλλά να γίνεται απλά και το κυριότερο... ΑΚΙΝΔΥΝΑ!

Δανάη, έχουμε αυτοσαρκασμό όπως βλέπεις...

aa, αν και είχα διαβάσει το ποστ στην ώρα του δεν είχα διαβάσει τα πολύ ενδιαφέροντα σχόλια που αναπτύξατε.
Αν ενδιαφερόμουν για κάτι τέτοιο επαγγελματικά, θα το δοκίμαζα, για να τα ενσωματώσω όλα αυτά. ήδη το mobile internet της Cosmote είναι δορυφορικό όπως ενημερώθηννν λίαν προσφάτως!
;)
με 40 ευρώ το μήνα κόστος και δώρο και netbook!

Εγω θα επαναλάβω.
Το θέμα είναι να κάνεις κάτι στην κίνηση, εκεί που χαλας και 1 ώρα σταμάτα ξεκίνα, και το μόνο που να χρειαζεται να κάνεις είναι ένα πάτημα κουμπιου στο ξεκίνημα και ένα στο τέλος... και αυτό στα τυφλα χωρίς να αποσπάς το βλέμμα σου από τον δρόμο και τους καθρέφτες.
Εχω φίλο στην Θεσσαλονίκη που τον έχω ικανό να ξηλώσει ταμπλό και να ενσωματώσει netbook, ασυρματο ιντερνετ, μικρόφωνα, καμερες... εχει κάνει παρόμοια για να μιλάει στο κινητό και να μην αφήνει το τιμονι απο τα χέρια του, με φωνητική αναγνώριση, να χαμηλώνει μουσική και με ένα ...ΜΑΛΛΛ... να ενεργοποιεί ΦΡΑΓΗ κλήσεων!

philos είπε...

τζωτζιοy thanks!
Το κατέβασα, ελπίζω να το δοκιμασω σύντομα.
κατα τα άλλα εγω σφήνωσα την ψηφιακή μου μηχανή, μια μικρουλα Olympus πάνω στο ταμπλο σε ένα χώρο που έχει πάνω από το ραδιοφωνο για μικροαντικείμενα. Ουτε καν τεντώνω το χέρι. Πριν ξεκινησω την βάζω και πατάω on. Και αν στην διάρκεια της διαδρομής θέλω να πω κάτι πατάω το κουμπι εγγραφής.

Mara Lisha είπε...

Cool! Θέλω κι εγώ… :(

AA είπε...

Γειά και χαρά και πάλι

Δεν μπορώ να μη συμφωνήσω με αυτά που λέει ο B.B Chris αλλά θα ήθελα να διαφωνήσω ελάχιστα με τον πανικό σχετικά με το τι μπορείς να κάνεις μαζί με την οδήγηση και τι όχι.

Θα ήθελα εδώ να φέρω σα παράδειγμα την εκπομπή Top Gear. Δεν τη βλέπω φανατικά όμως όπως μπορεί ο καθ' ένας να διαπιστώσει, πολλά απο τα test τους γίνοντε σε κοινούς δρόμους, μέσα σε κίνηση, ανάμεσα σε πεζούς με μια κάμερα στερεωμένη κάπου μέσα στο αυτοκίνητο και τους παρουσιαστές όχι απλά να οδηγάνε αλλά να γυρνάνε και να κάνουν σχόλια και στη κάμερα.

Παράδειγμα 1, Παράδειγμα 2

(Παραδείγματα απο οδήγηση μέσα στη πόλη)

Ο λόγος για τον οποίο αναφέρω το Top Gear είναι επειδή είναι μια εκπομπή που προβάλεται απο το BBC για αρκετά χρόνια στην Αγγλία. Και δεν νομίζω οτι θα ρίσκαραν να φέρουν τον εαυτό τους σε μια δύσκολη -νομικά τουλάχιστον- θέση που σημαίνει πρόστιμα, αποζημιώσεις κλπ κλπ.

Εγώ δε βλέπω κάτι διαφορετικό σε αυτό που προτείνει ο philos με μόνη εξαίρεση τις τεχνικές μικροδυσκολίες της σύνδεσης μέσα στο αμάξι για να γίνει το "πρόγραμμα" live.

Όσο αφορά το video το ίδιο τώρα, έχω παρατηρήσει οτι τώρα τελευταία έχει "πιάσει" εμπορικά μια (ακόμα) συσκευή που ονομάζεται Flip Video. Δε ξέρω γιατί αλλά πολύς κόσμος θέλει να κουβαλάει άλλη μια συσκευή μαζί του (μαζί με το κινητό, IPod / MP3 Player, φορητό δίσκο, USB οτιδήποτε...). Τέλος πάντων, το Flip φαίνεται να έχει κάποιο κοινό και το κοινό αυτό πιστεύει οτι είναι ιδανικό για εφαρμογές τύπου "Οδηγώ Και Σε...Σχολιάζω" :-)...ίσως το interface του να είναι τέτοιο που να επιτρέπει τη σειριακή αποθήκευση, pause / record με το πάτημα ενός κουμπιού στην ιδανική θέση, κλπ.

Ρίχτου μια ματιά ίσως σε ενδιαφέρει

Για τη στήριξη προτείνω ανεπιφύλακτα το Γοριλόποδο :-D :-D :-D

bbchris είπε...

Αγαπητέ aa, το πρόβλημα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η απλοποίηση, που είναι και αυτό που μου δημιουργεί πανικό.

Το ελληνικότατο «έλα μωρέ, αφού το κάνει το BBC, γιατί να μην το κάνω κι εγώ;»

Κατ' αρχήν ο δοκιμαστής του Top Gear, είναι επαγγελματίας οδηγός και αγωνιζόμενος και είναι τουλάχιστον αφελές να συγκρίνουμε τις οδηγικές μας ικανότητες με τις δικές του.

Κατα δεύτερον, συγκρίνεις: μια επαγγελματική παραγωγή που κοστίζει καμιά εκατοστή χιλιάδες ευρώ, με άδειες απ' την αστυνομία, σε κλειστούς δρόμους, με κομπάρσους, σηνοθέτες, εταιρία παραγωγής... κι ένα ταπεινό video cast του Χρήστου.

Μια μικρή διαφορά υπάρχει, όπως και να το δεις...

AA είπε...

Κανένας απο τους παρουσιαστές της εν' λόγο εκπομπής δεν είναι επαγγελματίας οδηγός αυτοκινήτων ή έχει καριέρα στις πίστες. Είναι όλοι τους δημοσιογράφοι και τηλεπαρουσιαστές.

(παρ' όλο που για να οδηγήσουν κάποια απο τα οχήματα των εκπομπών έχουν πάρει το ανώτερο rating στο δίπλωμα οδήγησης τους. Αυτό έχει αναφερθεί κατα καιρούς στις εκπομπές, αλλά σημαίνει οτι μπορούν αν θέλουν να οδηγήσουν ένα μεγάλο φορτηγό αλλά δεν είναι το βασικό τους επάγγελμα.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Hammond
http://en.wikipedia.org/wiki/James_May
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeremy_Clarkson

Το παράδειγμα δεν το έφερα για να υποστήριξω οτι θα πρέπει κάποιος να μιμηθεί πρόχειρα το BBC αλλά επειδή είναι γεγονός οτι είναι ένας μεγάλος και κερδοφόρος οργανισμός και δεν θα ήθελε να εκτεθεί σε κανένα περιττό ρίσκο.

philos είπε...

Παντως εγω έτσι ζαλισμένος και κουρασμένος που είμαι απο την δουλειά αυτή την στιγμή, όχι να οδηγήσω δεν μπορώ, αλλά ούτε κάμερα ίσια να κρατήσω!
aa, με έχεις εντυπωσιάσει με τις γνώσεις σου στο θέμα! Δεν βλέπω top gear, γενικά δεν παρακολουθώ εκπομπες και περιοδικά για αυτοκινητα.
Εγω νομίζω ότι είπα ξεκαθαρα ότι αυτό που έριξα σαν ιδέα δεν αφορα όλο τον κόσμο. Στο top gear ή στο taxi girl φέτος μπορεί να υπήρχαν και συνοδευτικά αυτοκίνητα. Δεν μπορείς να έχεις το μυαλό σου 100% στο να παράγεις μια εκπομπή έτσι απλά ενω οδηγάς παράλληλα. Το να πεις 5 βλακειουλες σε ένα ταπεινο video cast όπως λέει και ο Χρήστος είναι πιο εύκολο και εφικτό απο περισσότερους. Αλλά και πάλι υπάρχει σημαντική μερίδα κόσμου που δεν μπορεί να το πράξει.
Ίσως θα ήταν πιο εύκολο από την θέση του συνοδηγού. Πλακα πλακα ως φοιτητής χωρίς αυτοκίνητο, στα λεωφορεία μου έρχοντουσαν ασύλληπτες ιδέες και λύσεις για προβλήματα που είχα.
Τωρα μου έρχονται στο ντους και ενίοτε την ώρα του καθήκοντος στο wc!

Να βάλω μια κάμερα και εκεί?
;DDD

AA είπε...

Δεν είναι ο σκοπός μου να κάνω επίδειξη (ιδιαίτερα στα σχόλια του Blog κάποιου άλλου). Έχω αναρρωτηθεί όμως κάποια πράγματα σχετικά με αυτά τα ζητήματα και το ελάχιστο που μπορούσα να κάνω ήταν να αναζητήσω σχετικές πληροφορίες.

philos, δεν είναι ανάγκη να βάλεις κάμερα στη τουαλέτα :-)
Πολύς κόσμος (ομολογουμένος απο την άλλη πλευρά του Ατλαντικού) κάνει Lifecasting...Πολλοί το κάνουν 24/7 με μια κάμερα συνεχώς απάνω τους και στο τι κάνουν και τι λένε. Επίσης υπάρχουν και ειδικά site με τα οποία μπορεί κανείς να κάνει το δικό του lifecast απίστευτα εύκολα (Με τη πρόσβαση του Flash στη webcam).

Ρίξε μια ματιά:
iJustine
Chris Pirillo (ο οποίος έχει καταφέρει να δημιουργήσει μεγάλο κοινό...δεν καταλαβαίνω απόλυτα πως και γιατί....αλλά το δημιούργησε :-D )

philos είπε...

aa, σε παρακολουθώ και γω και ξέρω ότι δεν είσαι τέτοιο άτομο.
Και χαίρομαι που γράφεις όλα αυτά τα ενδιαφέροντα, και ελπίζω όταν θα ηρεμήσω κάπως απο δουλειά να καταφέρω να τα ερευνήσω και γω.

Και μην ανησυχείς τόσο νουμερο δεν έχω γίνει ακόμη ώστε να βάλω καμερα σε wc.

;)))

diodos είπε...

Πολύ καλή η ιδέα σου!

Θα σε παρακολουθώ...

philos είπε...

thank you diodos!

CyberEddie είπε...

mmm! Show off! Το θέμα είναι να το κάνεις για σένα. Πολλές φορές απλά πράγματα που τα σκέφτομαι πολύ όμορφα εκείνη την ώρα και θα θελα να τα μεταφέρω στο χαρτί, δεν εχω την δυνατότητα. Ολο σκέφτομαι ένα recorder. Μετά χάνεις την έμπνευση της στιγμής. Το χα κανει μια φορά μα το ρεκ του κινητού. Δεν ν κακό.

Χαιρετισμούς ...