21 Ιουν 2007

Τελικά τι είναι ορθό ή μη αποδεκτό σε μία διαφήμιση?

Στην Βραζιλία πριν λίγο καιρό κυκλοφορήσε η παρακάτω διαφημίση γιαουρτιού light, και η οποία έχει ως λεζάντα-μοτό την παρακάτω φράση (σε αγγλικη μετάφραση):

Forget about it. Men's preference will never change. Fit Light Yogurt.


ή σε πιο ελεύθερη μετάφραση:
"Ξέχνα τις φαντασιώσεις σου. Οι ανδρικές προτιμήσεις ποτέ δεν θα αλλάξουν. Άρχισε να τρως γιαούρτι Light!"

Παρατηρώ πάντως ότι έχει δημιουργηθεί μεγάλη κουβέντα γύρω απο την εν λόγω διαφήμιση και για το κατά πόσο είναι σωστό στο να επιτιθονται οι διαφημίσεις στις "μεγάλου μεγέθους" γυναίκες?
Και τελικά τι μήνυμα περνάει στις παχύσαρκες γυναίκες?
Ή μήπως δεν είναι αυτές το target group της διαφήμισης, αλλά απλά το μέσο για να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του κόσμου για ένα τόσο συνηθισμένο και πολυδιαφημισμένο προϊόν σαν το γιαούρτι?

Και τελικά αυτοί που αγοράζουν light προϊόντα γιατί τα αγοράζουν?
Για να μην γίνουν χοντροί?
Για να αδυνατίσουν?
ή μήπως και λόγω γεύσης?


Που κρύβεται τελικά η αλήθεια και που η υποκρισία?

Και ποιος ο σκοπός της διαφήμισης?
Να πουλάει φυσικά... αλλά μόνο γλύφοντας τις αισθήσεις μας ή καμιά φορά και διαλαλώντας το αυτονόητο?

Άρκετα ερωτήματα πήραμε για το σπιτι. Διαλογιστείτε ελεύθερα και αν θέλετε μοιραστείτε και καμια σκέψη και με τους υπόλοιπους αναγνώστες, γραφοντας το σχόλιό σας!

via

p.s. όπως σωστά καταλάβατε διανύουμε εβδομάδα ενασχόλησης με την διαφήμιση. Αναμείνατε και άλλα ενδιαφέροντα ποστς τις προσεχείς ημέρες!

7 σχόλια:

chris είπε...

Θ' απαντήσω επί του θέματος [αν σε προλάβω και δεν αλλάξεις post :)] αλλά επειδή έχουμε και την ντρόγκα μας. έχω κατεβάσει το πρόγραμμα των liberals για ν' απαντήσω επ' αυτού. :)))))

Σοφία είπε...

Ή μήπως δεν είναι αυτές το target group της διαφήμισης, αλλά απλά το μέσο για να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του κόσμου για ένα τόσο συνηθισμένο και πολυδιαφημισμένο προϊόν σαν το γιαούρτι?

Φαντάζομαι ότι το target group είναι οι λεπτές-κοκκαλιάρες που φοβούνται μήπως βάλουν κανένα κιλό παραπάνω και τους φύγει ο γκόμενος. Φαντάζομαι επίσης ότι όποια γυναίκα είναι παχουλή (και όχι μόνο) θα σνομπάρει το συγκεκριμένο γιαουρτάκι επειδή η διαφήμιση είναι τόσο προσβλητική. Βέβαια δεν είμαι και ειδική στο θέμα διαφήμιση, άσε που είμαι πεπεισμένη ότι οι διαφημίσεις δεν με επηρεάζουν παρά μόνο ενημερωτικά, και αρνητικά (όταν π.χ. σνομπάρω ένα προϊόν αποκλειστικά και μόνο γιατί διαφωνώ με την διαφημιστική καμπάνια).

Πάντως η πρώτη κοπέλα, αυτή που είναι ξαπλωμένη στα τριαντάφυλλα ως άλλη American Beauty, εμένα προσωπικά μου φαίνεται ελκυστικότατη. Όσο για την δεύτερη, κι αυτή μια χαρά θα ήταν αν δεν είχε λάθος φόρεμα, λάθος εσώρουχα, λάθος χτένισμα και λάθος πόζα :-p

Debby είπε...

Νομίζω ότι τα light τα αγοράζουν μόνο όσοι θέλουν να αδυνατίσουν (και ποιος δεν θέλει θα μου πεις), αλλά και, όπως πολύ σωστά αναφέρει και η Σοφία πιο πάνω, εκείνοι στους οποίους καθόλου δεν χρειάζονται!

Λόγω γεύσης το αποκλείω γιατί είναι απίστευτα άνοστα όλα τα light προϊόντα και το λέει αυτό μια "κατά πάσα πιθανότητα χοντρή στο μέλλον" που έχει δοκιμάσει πολλά light αλλά συνεχίζει να προτιμά τα full fat!!

Σοφία είπε...

Όχι μόνο είναι άνοστα αλλά και τίγκα στην ζάχαρη, ή στην ασπαρτάμη (ακόμα χειρότερα) και επειδή δεν καθορίζεται στη νομοθεσία τι μπορεί να ονομαστεί λάιτ και τι όχι, μερικά λάιτ προϊόντα είναι μόνο 10-20 θερμίδες "ελαφρότερα" από τα κανονικά.

chris είπε...

Καλημέρα. Σκοπός της διαφήμισης είναι να πουλήσει. Δεν είναι καμία μορφή τέχνης. Ούτε κινηματογράφος, ούτε ζωγραφική, ούτε ποίηση.

Κατά δεύτερον θα πρέπει κρίνοντας μια διαφήμιση να ξέρουμε το target group στην χώρα την οποία αναφέρεται. Παράδειγμα όλες οι δικές μας διαφημίσεις ποτών πέρνουν πολύ κακές βαθμολογίες στο εξωτερικό. Δεν μπορούν να καταλάβουν στο εξωτερικό ότι στην Ελλάδα το ποτό είναι συνδεμένο με παρέα και κέφι. Γι' αυτούς είναι το ακριβώς αντίθετο.

philos είπε...

Θα ξεκινήσω από το τέλος.
Chris, καλημέρα και συγγνώμη αν σε αγνόησα ανάπηρο άνθρωπο!
;DDD
Συμφωνώ απόλυτα με όσα είπες και περιμένω τις ερωτήσεις για το άλλο θέμα! Θα βάλω άλλο ποστάκι!

Σοφία, εμείς καλά κάνουμε, αλλά δεν είμαστε και ο μέσος όρος! Και σίγουρα τα μοντέλα στις φωτό είναι και λίγο ακραία! Αλλά με όμορφα πρόσωπα!

Debby, άνοστα ξέανοστα τα light, εγώ βλέπω ότι πολλοί τα προτιμούν για τις 30 θερμίδες λιγότερες!
Αν σου πω ότι η μετονομασία της Coca Light σε Zero, είχε τελικά τα προσδωκόμενα αποτελέσματα στον ανδρικό πληθυσμό! Και μάλιστα όσους έχω ρωτήσει μου λένε οτι την πίνουν γιατί έχει καλύτερη γεύση!

Και κλείνω με την φράση του μοναδικου διαφημιστή της παρέας
Σκοπός της διαφήμισης είναι να πουλήσει. Αυτή είναι και η καθαρή τέχνη της. Για να πετύχει όμως τον σκοπό της δανείζεται από πολλές άλλες τέχνες...

Σοφία είπε...

Η coca-cola είναι περίεργη ιστορία. Εγώ πίνω μόνο την light, γιατί ούτε η Zero ούτε η κανονική μου αρέσει. Είναι ίδια η γεύση της Zero και της light? Έτσι έλεγα κι εγώ στην αρχή, αλλά όταν δοκίμασα την Zero δεν μου άρεσε. Και δε νομίζω ότι με έχουν επηρεάσει οι διαφημίσεις, γιατί δεν θυμάμαι να έχω δει διαφήμιση της Zero. Θυμάμαι όμως όταν την είδα πρώτη φορά στο σουπερ-μάρκετ που είχα μείνει κόκκαλο γιατί δεν ήξερα τι ήταν. Νόμιζα ότι είχαν αλλάξει το όνομα της λάιτ. Τόσο ενημερωμένη ήμουν...