18 Μαΐ 2007

Γιατί οι διαφημίσεις τις περισσότερες φορές δεν είναι όμορφες...


... αλλά ανατριχιαστικές και άθλιες αισθητικά!

Πριν λίγο και στην διάρκεια του πρωινού μου καφέ, ανακάλυψα τις παρακάτω αφίσες από μία συλλογή στο Weirdomatic από ανατριχιαστικές και δυστυχώς κάποιες από αυτές και μακάβριες διαφημίσεις.


Το κοριτσάκι και το γουρουνάκι νομίζω ότι άξια ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία που ανέφερα με τις άθλιες διαφημίσεις.
Εξερευνήστε όλο το ποστ με τις creepy ads για να δείτε και δεκάδες άλλες εξίσου άθλιες διαφημίσεις!

Αλλά η διαφήμιση της Union Carbide India, πασίγνωστης και εν Ελλάδι τότε ως UCAR, γνωστής σήμερα ως Dow Chemical, κερδίζει δυστυχώς τον τίτλο της πλέον μακάβριας.

Διαβάστε τι γράφει ο διαφημιστής το '60 (εκεί την τοποθετώ εγώ από το artistic της,την παρακάτω αφίσα) .....



.....και θυμηθείτε οι νεότεροι τι έγινε το 1984:


The Bhopal Disaster took place in the early hours of the morning of December 3, 1984,[1] in the heart of the city of Bhopal, India, in the state of Madhya Pradesh. It was caused by the release of 27 tonnes of methyl isocyanate (MIC) gas from a Union Carbide India, Limited pesticide plant owned by Union Carbide. The International Medical Commission on Bhopal was established in 1993 to respond to the disaster.

The BBC gives the death toll as nearly 3,000 people dead initially, and at least 15,000 from related illnesses since.[2] Amnesty International cites 22,000 total deaths as its conservative estimate. Bhopal is frequently cited as the world's worst industrial disaster.[3][4]

Αλλά από ότι φαίνεται και σήμερα ακόμη η ίδια εταιρεία προσπαθεί να ωραιοποιήσει το image της με όμορφης αισθητικής διαφημιστικές αφίσες:


Mάλλον τα σύγχρονα Bhopal τα έχουν προς Αφρική μεριά...

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραίο ποστ, και ενδιαφέρον!

philos είπε...

Στο φτερό το έγραψα γιατί έχω τρελλή δουλειά και θα συνεχίσω για καμια εβδομάδα ακόμη, οπότε ζητώ συγγνώμη αν δεν ανταποκρίνομαι γρήγορα στα σχόλια σας. Πολλές φορές δε διαβάζω τα ποστ σας σε κάποιο διάλλειμμα, αλλά δεν έχω την δυνατότητα να κάνω σχόλιο γιατί είμαι σε κάποιο meeting table... με κόσμο.

bbchris είπε...

Οι διαφημιστικές διαλέγουν την αισθητική ανάλογα με το μύνημα που θέλουν να περάσουν. Δεν προσπαθούν απαραίτητα να ωραιοποιήσουν καταστάσεις.

philos είπε...

Chris, you know better!

Ανώνυμος είπε...

εντάξει, το ποστ φοβερό, γεια στα χέρια σου.

η πρώτη εικόνα απαίσια, έτσι;

το βλέμμα του κοριτσιού έχει κάτι από Μέγκαν και εξορκιστή

Σοφία είπε...

Εκείνο που είναι περισσότερο ενδιαφέρον είναι το πώς με το χρόνο αλλάζει η αισθητική μας. Το κοριτσάκι (και το γουρουνάκι) προφανώς κάποτε σε παρακινούσαν να αγοράσεις το προϊόν, όχι να το αποφύγεις πάση θυσία ;-)

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με τον chris, αν και πολλές φορές δεν το πετυχαίνουν, έχω δει κι εγώ άπειρες "άσχημες" διαφημίσεις, αλλά και πάλι, η αισθητική είναι κάτι που αλλάζει με τον χρόνο, αυτό χωράει πολύ μεγάλη συζήτηση...

philos είπε...

Αργυρένια, σόρρυ αλλά δεν αισθάνομαι ότι έχω γράψει κανα σοβαρό ποστ, γιατί απλά δεν έχω χρόνο να γράψω αυτά που θέλω.
έχω συσσωρεύσει δεκάδες drafts με ποστσ που θέλω να γράψω χωρίς να βρίσκω την όρεξη να γράψω έτσι όπως θέλω.
Είναι που το μυαλό μου έχει προσανατολιστεί 100% στην δουλειά τον τελευταίο καιρό.

Σοφία, όπως σοφά είπε και ο Χρήστος παραπάνω, αυτές οι διαφημίσεις προσπαθούσαν απλά να κινήσουν το ενδιαφέρον σου, ξεφυλλίζοντας κάποιο περιοδικό ή μέσα στα ΜΜΕ στιβαγμένος πηγαίνοντας στην δουλειά.

Ακόμη θυμάμαι τον ηλεκτρικό με τα παλαιά σκούρα καφέ ξύλινα βαγόνια, με τα ψάθινα καθίσματα μέσα και τις κομψές διαφημίσεις του ξύδι ΤΟΠ ή της ΜΙΣΚΟ με τον Ακάκιο. Αλλά τις δεκάδες άλλες τις έχω κάνω delete.
Μία διαφήμιση σαν αυτές του ποστ σίγουρα θα την θυμόμουν και αυτή!

philos είπε...

foulianna, είναι ωραίο να βλέπεις να αλλάζει η αισθητική κάθε δεκαετία. Και εμένα που είμαι εκτός διαφήμισης, αυτό με ενδιαφέρει τελικά. Γιατί ούτως ή άλλως έχω συνειδητοποιήσει ότι η διαφήμιση είναι για τα καλά μες τις ζωές μας, χρόνια τώρα και ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια!