20 Απρ 2007

Αλήθεια ή δυσφήμιση?

Πριν λίγο έλαβα το παρακάτω email. Πριν το διαβάσετε θέλω να επισημάνω ότι δεν έχω την παραμικρή ιδέα αν αυτά που λέει είναι σωστά ή ψευδή και σε τι βαθμό.
Λέει τα παρακάτω (σε αγκύλες δικές μου επισημάνσεις):

Παιδιά [αυτή η προσφώνηση μαρτυρεί νεαρό ηλικίας] προσοχή μεγάλη όσοι έχετε βάλει ΟΝ, ή έχετε καταθέσει αίτηση για ενεργοποίηση, αλλά ειδικά όσι έχετε ήδη ενεργοποιηθεί.
Εδώ και μερικές μέρες έχει γίνει γνωστό [ένα λινκ, μία αναφορά σε ένα άρθρο θα αυξανε το κύρος της καταγγελίας σε σχέση με ένα κοινότυπο "έχει γίνει γνωστό"] πως το router PIRELLI που δίνουν έχει τα εξής προβλήματα:


1. Είναι κλειδωμένο και δεν έχεις admin access.

2. Δεν μπορείς (συνέπεια του 1) να κάνεις port forward δηλαδή να ανοίξεις θύρες επικοινωνίας προγραμμάτων, ειδικότερα p2p όπως uTorrent, LimeWire, κτλ.[Αυτό το πιστεύω και άποψή μου είναι ότι από εδώ προκύπτει η αιτία της καταγγελίας!]

3. Για τον ίδιο παραπάνω λόγο δεν μπορείς να εκμεταλλευτείς κάποιες υπηρεσίες VoIP όπως πχ. Skype, VoIPbuster, SIPDiscount, VoIPDiscount, κτλ. [σοβαρότατο, γιατί αποτελεί έναν από τους κυριότερους λόγους να συνδεθεί κάποιος με dsl, αλλά και λογικό γιατί συνάμα σου προσφέρουν με ένα μικρό κατ'εμέ πάγιο απεριόριστες κλήσεις εκτός κινητών και άρα θα θέλουν να κάνεις όλες τις κλήσεις σου μέσω αυτών και όχι μεσω VOIP's. Θα πρέπει πάντως να αναφέρεται στην σύμβαση!]

4. Έχει ξεκλείδωτο το wireless network και φυσικά για τον ίδιο λόγο δεν μπορείς να μπεις και να το κλειδώσεις. Κοινώς, ολόκληρη η γειτονιά θα παίρνει Ίντερνετ από εσένα. [ΆΚΡΩΣ ΣΟΒΑΡΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ]

5. Το πιο σημαντικό σας το φύλαγα για το τέλος. Έχει ανοιχτό το remote access στη θύρα 8080 για να μπορεί ο υπάλληλος της ΟΝ να επεμβαίνει στο router σας όποτε κρίνει αυτός αναγκαίο. Επειδή όμως το username και password της ΟΝ είναι ίδιο για όλους (on/on) μπορεί ακόμα και ο οποιοσδήποτε θέλει, γνωρίζοντας την ΙΡ σας (το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο), να μπει στο router σας και να πάρει πλήρη έλεγχο αυτού και της σύνδεσής σας (εφόσον μπορεί αυτός, γιατί δεν μπορώ εγώ?), όπως επίσης να δει το local network σας [αυτό το κάνει και ο γείτονας, όπως λεει πιο πάνω] και φυσικά όλους τους φακέλους που έχετε shared. [Μου φαίνονται πιθανά όλα τα παραπάνω, να μπορεί δλδ κάποιος να επέμβει αν όντως η εταιρεία δεν έχει πάρει κάποια πρόσθετα μέτρα. Από την άλλη μου φαίνεται υπερβολικά παιδαριώδες μία εταιρεία να μην έχει πάρει χαμπάρι ή να αδιαφορεί για ένα τέτοιο κενό ασφαλείας]

Το καλύτερο δεν το ξέρετε ακόμα......

Η ΟΝ δεν σου επιτρέπει να αλλάξεις modem/router και επίσης δεν σου δίνει (άκουσον-άκουσον) username και password!!! [Πως δεν το επιτρέπει? Σου τραβάει το αυτί? Και αν χαλάσει o router?]


ΡΕ ΣΕΙΣ [Ρε είμαστε όλοι εμείς που διαβάζουμε ένα τέτοιο mail, αρχίσαν τα κολλητιλίκια, σε στυλ Λαγουδάκη στους Singles, για να γίνουμε πιο πιστευτοί], μήπως τελικά το σλόγκαν της εταιρείας, αντί για "Όλα σε ένα" είναι "ΟΛΟΙ σε ΈΝΑΝ" ή ακόμα καλύτερα είναι "ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ";;;;


Δείτε και το βίντεο:
http://www.youtube.com/watch?v=ghqGws9hdRQ [το βίντεο δεν το είδα]


Εδώ τελειώνει το mail.

Το ερώτημα είναι ότι αν τελικά είναι ψευδή τα όσα λέει αυτό το mail και κάθε παρόμοιο mail, έστω και σε ένα μικρό βαθμό, πως μπορώ εγώ να το μάθω τι τελικά ισχύει.
Tι πρέπει να κάνει ένας στοιχειωδώς σωστός καταναλωτής.

Κατ' αρχάς πάει στο site της εταιρείας και αναζητεί την Σύμβαση. Βρίσκεται πολύ εύκολα και ευδιάκριτα και αυτό είναι στα υπέρ του site. Δείτε εδώ την σύμβαση για ιδιώτες.

Τι αξιοσημειωτο παρατηρώ εγώ:
Άρθρο 3.6.
Η Εταιρεία υποχρεούται μέσω του Τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών
Σωρού 26 Μαρούσι 151 25, Αθήνα, Tηλ : +30 801 11 13801
(τηλ.13801) να εξετάζει κάθε αίτημα ή παράπονα του Πελάτη σχετικά με
την Αίτηση, την εγκατάσταση, την έναρξη ή διακοπή, την τιμολόγηση,
την ποιότητα των υπηρεσιών και την αποκατάσταση βλαβών, εντός ευ-
λόγου χρόνου από της σχετικής γνωστοποιήσεως του Πελάτη.

Άρθρο 3.10. Η Εταιρεία υποχρεούται να ενημερώνει τον Πελάτη πριν από την υπογραφή της Αίτησης για τους γενικούς όρους, τις προϋποθέσεις και
τους όρους πρόσβασης και χρήσης των παρεχομένων υπηρεσιών, όπως
εκάστοτε θα τους προσδιορίζει η Εταιρεία, τη διάρκεια ισχύος και τους
τρόπους λύσης της Σύμβασης, τους κανόνες χρήσεως του Εξοπλισμού, τις
χρεώσεις, τα χαρακτηριστικά του Συστήματος, την ποιότητα των υπηρε-
σιών και την περιοχή κάλυψης.

Άρα όποιος ενδιαφέρεται να μάθει, παίρνει τηλέφωνο και ρωτάει αν ισχύουν ή όχι αυτά που αναφέρονται στο ανώνυμο email παραπάνω προτού κάνει αίτηση συνδρομής και γενικά πρέπει να μην αγοράζουμε ποτέ γουρούνι στο σακί.

Παρακάτω:
4.4. Ο Πελάτης δεν δικαιούται να επεμβαίνει με οποιοδήποτε τρόπο ή
μέσο στο Τηλεπικοινωνιακό Δίκτυο ή στον Εξοπλισμό που εξυπηρετεί τη
σύνδεσή του με αυτό, φέρει δε την πλήρη ευθύνη σε περίπτωση τέτοιας
επεμβάσεως.

4.5. Καθ’ όλη τη διάρκεια της Σύμβασης, ο Πελάτης δεν έχει τη δυνατότη-
τα διεκπεραίωσης κλήσεων ορισμένων αριθμών, κλήσεων αριθμού ΕΠΑΚ
κλήσεων μέσω επιλογής ή προεπιλογής φορέα, ή ευρυζωνικής πρόσβα-
σης μέσω άλλου παρόχου, εφ’ όσον έχει Τηλεπικοινωνιακή Σύνδεση On
Telecoms.
Νομίζω οτι εδώ διαφαίνεται ότι μπορεί να ισχύουν μερικώς ή συνολικά οι καταγγελίες 1,2,3 που αναφέρει το mail, οπότε και πάλι δεν μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι δεν τον έχουν ενημερώσει, αλλά και πάλι δεν ορκιζόμαστε για τίποτα. Παραμένουμε επιφυλακτικοί.

Άρθρο 5.3. Το όνομα χρήστη (username) και ο κωδικός πρόσβασης (password)
χορηγούνται για αυστηρά προσωπική χρήση. Ο Πελάτης οφείλει να ενεργεί
με επιμέλεια και να λαμβάνει κάθε μέτρο ασφαλείας (π.χ. συχνή αλλαγή
κωδικών, απαγόρευση χρήσης από τρίτους κ.λπ.) για να αποτρέπει την
παράνομη χρήση των προσωπικών του στοιχείων στο διαδίκτυο.
Άρθρο 5.4.δ) Να χρησιμοποιεί μόνο τον Εξοπλισμό για το Σύστημα. Απαγορεύεται η μεταπώληση ή οποιαδήποτε εμπορική εκμετάλλευση του Εξοπλισμού και των υπηρεσιών του δικτύου τις οποίες χρησιμοποιεί ο Πελάτης.
Η ευθύνη για την καλή λειτουργία του Εξοπλισμού ανήκει αποκλειστικά
στον κατασκευαστή αυτού. Η Εταιρεία πληροφορεί τον Πελάτη σχετικά
με τη λειτουργία του Εξοπλισμού. Σε περίπτωση βλάβης του Εξοπλισμού
που χρησιμοποιεί ο Πελάτης θα πρέπει να απευθύνεται άμεσα στην Εται-
ρεία.

Το επιχείρημα 5, αλλά και το 4, που θεωρείται και το καλύτερο κομμάτι του mail, μου φαίνεται λίγο τραβηγμένο, αν όχι intentionally misleading που αρέσκεται να επαναλαμβάνει με την πρώτη ευκαιρία και το αφεντικό μου! Πετάς μια βόμβα και τους αφήνεις με τις εντυπώσεις.
Αλλά ενας λογικά σκεφτόμενος άνθρωπος πρέπει να αναρωτηθεί ότι αν η εταιρεία σε αφήνει ξεκρέμαστο, τότε κινδυνεύει η ίδια η εταιρεία από τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν, τα respurces που θα χρειαστεί να δαπανήσει για να αποκαταστήσει τα προβλήματα, αγωγές που τυχόν γίνουν, την αρνητική διαφήμιση (word of mouth) κλπ, κλπ.

Και πάλι παίρνουμε ένα τηλεφωνάκι τους υπεύθυνους της εταιρείας, και αν δεν μας δώσουν πειστικές απαντήσεις, απλά ... δεν αγοράζουμε το προϊόν τους.

Τώρα, ....
Αυτοί που επιλέγουν με ένα spam mail να διασπείρουν ψευδείς ειδήσεις παραμένουν ατιμώρητοι?
Και αν ναι, καλό είναι να μην συνεχίζουμε να διασπείρουμε μία τέτοια πληροφόρηση, χωρίς εμείς να τσεκάρουμε την αντικειμενικότητά της, στο βαθμό που μπορούμε. Αν δεν μπορούμε να τσεκάρουμε, απλά δεν συνεχίζουμε την διασπορά της. Γιατί έτσι παίζουμε το παιχνίδι αυτού που έχει συμφέρον πίσω από μία τέτοια ενέργεια ή απλά γινόμαστε συνυπεύθυνοι ενός ανεύθυνου που για να αποδείξει ότι "αυτός γνωρίζει" γράφει και διαδίδει χωρίς τεκμηρίωση και στοιχειώδη αντικειμενικότητα ότι νομίζει αυτός για σωστό και προς εντυπωσιασμό.


Τέλος, να δηλώσω ότι δεν έχω κανένα συμφέρον και την παραμικρή άμεση ή έμμεση σχέση είτε με την ON ούτε με κανέναν άλλο παροχέα.

p.s. Πριν λίγο έλαβα ένα mail με το παρακάτω link.
Εγώ το κατέταξα στα spam και θα σας εξηγήσω αργότερα γιατί. Εσείς?

13 σχόλια:

Debby είπε...

O καθένας έχει το δικαίωμα να λέει ότι θέλει. Αλήθεια ή ψέμα είναι στο χέρι μας να το διαπιστώσουμε.

Είναι καλύτερο να λάβουμε ένα τέτοιο mail που θα μας υποψιάσει κάπου και θα μας κάνει να ψαχτούμε από το, με τον φόβο του να τιμωρηθεί ο αποστολέας να μην το λάβουμε καν.

Αυτό δηλαδή που κάνουν καθημερινά και ατιμώρητα τα ΜΜΕ γιατί μας φαίνεται τόσο τραγικό να το κάνει μια μικρή φωνούλα ενός ιδιώτη?

Debby είπε...

A! Oσο για το spam mail που έλαβες ήταν εκτός τόπου και χρόνου όσο να πεις!
Την άλλη φορά μην ξεχάσεις να κανονίσεις τις διακοπές σου από αυτό το site!:-)

Chaca-Khan είπε...

Eίναι αλήθεια.
Τα mails πρέπει να προέρχονατ (εξού και ο τόνος "ρε παιδιά" από το φορουμ του http://www.adslgr.com/
ΔΕΣ:
http://www.adslgr.com/forum/showthread.php?t=84591
http://www.adslgr.com/forum/showthread.php?t=86708
http://www.adslgr.com/forum/showthread.php?t=83832

.liketobite είπε...

Philos, πραγματικά το θέμα του spam (καταγγελία ΟΝ και κρουαζιέρα) είναι το λιγότερο στη προκειμένη περίπτωση. Αλήθεια έχετε αγοράσει ποτέ παπούτσια, ρούχα χωρίς να τα δοκιμάσετε; Μήπως κρεββάτι χωρίς να το δείτε; Δεν καταλαβαίνω γιατί λοιπόν να αγοράσω μια υπηρεσία χωρίς να ξέρω περί τίνος πρόκειται. Και αν τελικά είναι πρόβλημα να διαβάσει κανείς τα ψιλά γράμματα των όρων, τότε δεν είμαστε άξιοι της μοίρας μας; Στη περίπτωση πάντως που αποδειχθεί η παραπλάνηση του καταναλωτή δεν πρέπει να το καταγγέλουμε επισήμως; Επειδή στο παρελθόν μου έχει συμβεί ανάλογο περιστατικό, έχω μάθει πλέον να ψυρίζω τη μαϊμού και να μην είμαι ευκολόπιστος με κανέναν.

Chaca-Khan είπε...

το είχα πρωτοδει εδώ: http://harryjar.blogspot.com/2007/04/on-telecoms.html

επίσης με πρόχειρο google search:
http://www.inout.gr/showthread.php?t=13887
http://www.pcw.gr/forum/viewtopic.php?p=71227&sid=927316bd3ad583eb044d6cc2bebf89d7

Μήπως να άλλαζες τον τίτλο στο buzz?

Ανώνυμος είπε...

Δεν ειμαι expert αλλα όλα τα modem/routers με ανοιχτο το ασύρματο δεν έρχονται;

Εμένα πάντως απο τον ΟΤΕ ανοιχτο ήταν, και μετα το εκανα secure με WEP & ΜΑC address.

Στη γειτονια μου επισης υπαρχει μαλιστα ενας αλλος με ανοιχτο Ιντερνετ, που θελω να ευχαριστησω και δημοσια για τη δυνατοτητα που μου εχει δωσει να κατεβαζω ανετα απο το laptop, οταν σερφαρω με τον desktop!

Debby είπε...

DealSend! Στο email καταγγέλεται ότι δεν μπορεί να κλειδώσει!!

Εμένα πάντως το δικό μου είχε έρθει κλειδωμένο.

Α! ναι! Να τον ευχαριστήσεις τον γείτονα! Αλλά μην του εξηγήσεις πως να το κλειδώσει! Αστον να νομίζει ότι σέρνεται η σύνδεση του μπας και πάρει καμιά μεγαλύτερης ταχύτητας!! :-)

philos είπε...

Κατ'αρχάς να ευχαριστήσω τον Chaca-khan για τα links του. Εγώ απλά έψαξα με κάποιες φράσεις απο το email για να δω αν υπάρχει ατόφιο σε κάποιο blog. Το adsl.gr το γνωρίζω, και το έχω συμβουλευτεί για κάποια προβλήματα που είχα στο παρελθόν με ρυθμίσεις του router.

Εγώ αυτό που θέλω να αναδείξω είναι ότι καλό είναι να ψιλιαζόμαστε από κάθε καταγγελία που γίνεται κάτι, αλλά να μην υιοθετούμε a priori (εξ'ορισμου, χωρίς περαιτέρω διερεύνηση) το κάθε τι που διαβάζουμε ή βλέπουμε.
Από ότι δείχνουν και τα links, υπάρχει καπνός.

Αλλά ανεξάρτητα απο αυτό ο καθένας μπορεί να πάρει την κατάσταση στα χέρια του και να πάρει τηλέφωνο και να κρίνει.

Debby. To email είναι spam, μην σου πω και προϊόν hacker. Γιατί στην σελίδα που εμφανίζεται προσπάθησα να κάνω copy paste κάποιες γραμμές από το κείμενο και διαπίστωσα ότι δεν γίνεται γιατί είναι εικόνα, σε αντίθεση με τα κείμενα σε άλλες σελίδες με cruises που εμφανίζει η σελίδα της 24hours. Άσε που δεν μπορεί κάποιος να αναζητήσει την εν λόγω σελίδα από την κεντρική σελίδα.
Στην cache memory του Google φαίνεται ότι η σελίδα έγινε τελευταία φορά προσβάσιμη στις 10 Απρίλη, δηλαδή μετα το ατυχημα. Ποιο νόημα είχε για την εταιρεία να κρατάει μία τέτοια σελίδα προσβάσιμη τόσες ημέρες μετά το ατύχημα?
Άρα πάντα παίζει η πιθανότητα κάποιος να θέλει να κάνει αρνητική διαφήμιση στην εταιρεία μέσω ενός funny mail και να συνδέσει το όνομα της με ένα πολύ άσχημο γεγονός. Μπορεί και πάλι να έχει απλά ξεμείνει σε κάποιο server...

Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!
Και μη σταματάτε να σκεφτόσαστε! έστω και λάθος καμιά φορά... Δεν είναι κακό αν παραδέχεσαι τα λάθη σου!

CyberEddie είπε...

Βρε δεν κάνεις κάνα μεταπτυχιακό? Να προτείνω κατηγορίες:

1. Ιδιωτικός Ντετέκτιβ
2. Δικηγόρος
3. Συνήγορος του Πολίτη
4. Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
5. ...Μιζάς...

Eleni63 είπε...

καιρό είχα να κάνω τη βόλτα μου. Δουλειά και απουσία συνεχώς. Κέφια έχεις όμως φίλε και ιδέες. Γειά σας παιδιά. Γειά σας σε όλους.

NinaC είπε...

Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και τις ευχές. :)))

Φιλιά

philos είπε...

Δεν κατάλαβα, Ανδρέα, όταν λες Μεταπτυχιακό εννοείς να διδαχτώ ή να διδάξω?
Στα 4 πρώτα πιστεύω ότι κάτι μπορώ να διδάξω και γώ, στο τελευταίο ξέρω ανθρώπους που έχουν διδακτορικό, ενώ εγώ τώρα μπήκα στα νήπια (αν κατάλαβα καλά το θέμα)!!!

Eleni, Η ζωή μας και οι άνθρωποί μας είναι πιο ενδιαφέροντα από τα blogs μας!

Είναι μεγάλη χαρά τόσο σύντομα να σε βλέπω και πάλι μάχιμη στις επάλξεις. Πραγματικά εύχομαι κάθε εμπόδιο για καλό και εύχομαι να βγεις ακόμη πιο δυνατή από την περιπέτεια που είχες.
Πολλά φιλιά!

CyberEddie είπε...

υπάρχουν κάποιοι που είναι τόσο "μπροστά" στη μίζα που όχι στα νήπια, θέλεις :

α.προνήπια-γ
β.προνήπια-β
γ.προνήπια-α
δ.προνήπια
ε.νήπια

και ότι ακολουθεί σε 18 χρόνια εκπαίδευσης για να φτάσεις στο σημείο που εκείνοι είναι σήμερα.

Αμα τό έχεις στο αίμα σου [τη μίζα και το να είσαι αδίστακος], είσαι πλούσιος αλλιώς θα είσαι πάντα φτωχομπινές ... σαν και το μεγαλύτερο ποσοστό από μας...