15 Νοε 2006

Έχει όρια η διαφήμιση? Μέρος Β'

Το μέρος Α' είναι σε σημερινό post του Κλεαρχου και καλό θα είναι κάποιος να διαβάσει πρώτα αυτό στο blog του Κλέαρχου.
Εδώ παίρνω την σκυτάλη και συνεχίζω.
Μόλις είχα διαβάσει και σχολιάσει το Post του φίλου μου και άνοιξα τον reader. Στο δεύτερο post που άνοιξα έπεσα πάνω στην διαφήμιση αυτή για ... εντομοκτόνο που δημιουργήθηκε στην Γαλλία και κεντρικό της θέμα είναι μια Ινδή Θεά.

Ο Blogger που έγραψε αυτό το post είναι Ινδός.
Διαβάστε το σχόλιο του.
In recent times, probably in the past 5-7 years, the concept of Indian and Indian-ness has faced a big boom in marketing, promotions, music, Hollywood films and most importantly, in advertising. We have seen ads before, like this one which uses an Indian goddess, who many people around the world pray to and worship. How much of an effect does this have on the Indian culture, in the eyes of the rest of the world? For a person who is new to the culture, what understanding would they derive, if they happened to come across an ad like this?

What do you feel about this ad? Apart from the fact that it is definitely a smart idea, how much of an effect do you think it has on the Indian culture and more importantly, the Hindu religion?

Αν κατάλαβα καλά ο Μήπως πάλι ένας Ινδός πιστός μπορεί να νιώθει ότι προσβάλλεται από μία τέτοια εικόνα? Τελικά μήπως τα όρια της Διαφήμισης είναι η προσβολή του συνανθρώπου μας ή και η προσβολή της ιστορίας ή της θρησκείας κάποιων ανθρώπων?
Και αν ναι, τότε τι πρέπει να γίνει?
Να ιδρύσουμε ένα παγκόσμιο συμβούλιο που να αποφασίζει τι είναι σωστό και τι όχι? Να γυρισουμε δηλαδή χρόνια πίσω?

Ή μήπως πάλι μέσω της διαφήμισης είναι ένας τρόπος να απομυθοποιήσουμε τα ταμπού που έχουμε όλοι μέσα μας, με το να προβάλλονται τέτοιες διαφημίσεις? Γιατί το χιούμορ πρέπει να σταματάει εκεί που κάποια μερίδα του κόσμου που κατοικεί γύρω μας, νιώθει ότι απειλείται από μια θεότητα?

Και πάλι θα αναφέρω ότι τα όρια της Διαφήμισης είμαστε εμείς. Η αποδοχή ή όχι που θα δώσουμε σε μια διαφήμιση.

Εγω ας πούμε την εν λόγω διαφήμιση εντομοκτόνου, την βλέπω σαν μια εξυπνακίστικη διαφήμιση, όχι σαν μια έξυπνη διαφήμιση. Με λίγα λόγια δεν μου αρέσει. Αν την δική μου γνώμη την έχουν και άλλοι πολλοί και το σημαντικότερο αυτό βγει στις πωλήσεις, τότε δεν νομίζω ότι θα ξαναέχουμε σύντομα την τιμή να δούμε αντίστοιχες διαφημίσεις. Έτσι απλά.

Και καλά τώρα αυτά τα λέω εγώ, ενας πολίτης του Δυτικού κόσμου, με άλλη κουλτούρα και και και.... Ο Ινδός όμως που θα την δει και θα του ανέβει το αίμα στο κεφάλι, και που στην καλύτερη θα νιώσει άσχημα για το τι συμπεράσματα θα βγάλουμε οι υπόλοιποι αδαείς για την θεότητα που λατρεύει ενώ στην χειρότερη μπορεί και να μας κηρυξει και ιερό πόλεμο.
Τι πιστεύει? Μας νοιάζει? Ή αδιαφορούμε για το τι πιστευει?

Αν δεν αντικατοπτρίζει τα γούστα μας, τότε καλύτερα να την αφήσουμε να περάσει απαρατήρητη. Τότε θα έχουμε κανει την μεγαλύτερη ζημιά στις ... κακές διαφημίσεις.

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα,
Γράφεις
Εγω ας πούμε την εν λόγω διαφήμιση εντομοκτόνου, την βλέπω σαν μια εξυπνακίστικη διαφήμιση, όχι σαν μια έξυπνη διαφήμιση. Με λίγα λόγια δεν μου αρέσει. Αν την δική μου γνώμη την έχουν και άλλοι πολλοί και το σημαντικότερο αυτό βγει στις πωλήσεις, τότε δεν νομίζω ότι θα ξαναέχουμε σύντομα την τιμή να δούμε αντίστοιχες διαφημίσεις. Έτσι απλά.

αλλά επίσης γράφεις

Αν δεν αντικατοπτρίζει τα γούστα μας, τότε καλύτερα να την αφήσουμε να περάσει απαρατήρητη.

Μα εσύ έπαιξες το παιχνίδι του διαφημιστή τέλεια. Όχι απλά δεν την άφησες να περάσει απαρατήρητη, αλλά έγραψες και μελέτη επάνω της. Μπορεί να είναι εξυπνακίστικη, προσβλητική, άσχημη ή ότι άλλο, αλλά με την δικιά σου βοήθεια κατάφερες να είναι πετυχημένη. Μπορεί εσύ να μην αγοράσεις το προιόν, αλλά σίγουρα βοηθάς να γίνει γνωστό.
Και αυτό είναι αυτό που θέλουν οι διαφημιστές. Εξ' αλλου δεν υπάρχει τρόπος να μετρήσουν πόσο η συγκεκριμένη διαφήμιση επιρρέασε τις πωλήσεις, απλά πόσο η συνολική καμπάνια που έκαναν αύξησε την αναγνωρισιμότητα του προιόντος. Και εσύ βοηθάς σε αυτό.

philos είπε...

Πολύ σωστός ο αντίλογός σου και το εννοώ πραγματικά.
Έχω παίξει το κόλπο του διαφημιστή. Και έτσι πράγατι θα ήταν αν είχα να κάνω με ένα επώνυμο προϊόν που κυκλοφορεί στην Ελλάδα. Εδώ όμως νομίζω ότι μου δόθηκε η ευκαιρία, να σχολιάσω για τις ανάγκες κάποιων σκέψεών μου, ένα ξένο προϊόν που ούτε καν γνωρίζω, αλλά και που τώρα που σου γράφω δεν θυμάμαι καν το όνομα του.
Πίστεψε με, έχω δει δεκάδες άλλες διαφημίσεις που δεν μου αρέσουν και στα προϊόντα που διαφημίζουν αυτές ποτέ δεν πρόκειται να τους δώσω την ικανοποίηση να τους προσθέσω άλλα 5 λεπτά δημοσιότητας και να αυξήσω έστω και ελάχιστα την αναγνωρισιμότητά τους από αυτό εδώ το ταπεινό blog που το διαβάζουν λιγότεροι και από τους τηλεθεατές του Τηλεβόα!
;)

Debby είπε...

Εγώ πάλι την βρίσκω μια πολύ καλη αφορμή όχι για να αγοράσω το εν λόγω εντομοκτόνο αλλά για να το ψάξω περισσότερο και ίσως να μάθω περισσότερα. Γιατί άραγε επιλέξαν αυτή την φιγούρα και τι συμβόλιζει για αυτούς που είναι μέρος της θρησκείας τους.

Οσον αφορά το θέμα αν νιώθει να γελοιοποιήτε ο πιστός λόγω της διαφήμησης αυτής τότε μάλλον αυτός είναι ένας πολυ κακός πιστός και φλερτάρει επικίνδυνα με φασιστικού τύπου μεθόδους καταστολής παρεμφερών συμβάντων.

Hungry For Life είπε...

Θυμάσαι με την κοκα κολα και το μπουκάλι στη διαφήμηση που έφερνε προς Παρθενώνα; Έτσι προσβεβλημένοι δεν νοιώσαμε;

philos είπε...

@Debby.
Εσύ ανήκεις σε μια άλλη γενιά ανθρώπων. Δεν σημαίνει όμως ότι δεν υπάρχουν και άνθρωποι - πολλοι περισσότεροι αριθμητικά από εμάς - οι οποίοι ζουν σε αυτό τον πλανήτη, αναπνεουμε το ίδιο αέρα, και δυστυχώς έτσι πιστεύουν, έτσι νιώθουν.
Ένας φονταμενταλιστής πιστός είναι ένας κακός πιστός.
Δεν σημαίνει ότι και ο κάθε κακός πιστός, είναι φονταμενταλιστής. Άσε που υπάρχουν θρησκείες όπως η ισλαμική που δεν επιτρέπουν καν την προβολή εικόνων του Θεού.
Δύσκολες καταστάσεις.
@ hungry for hungry, and finally you made me sooooo hungry too, οταν είδα το χορταστικό blog σου...
Εγώ δεν ένιωσα προσβεβλημένος, εγώ είδα μια κιτς διαφήμιση. Κάποτε, όταν ακόμη πήγαινα σχολείο ίσως και να ένιωθα προσβεβλημενος, αλλά πλέον δεν κάθομαι να ζοριζομαι με τέτοιες διαφημίσεις, γιατί αλλιώς βάζω βούτυρο στο ψωμί των διαφημιστών, όπως σωστά επεσήμανε και ο koyan πιο πάνω.
Εγώ πιστεύω αν και δεν έχω σχέση με τον χώρο της διαφήμισης και μπορεί να κάνω λάθος, ότι όταν δεν κατεβάζει τίποτε πρωτότυπο το μυαλό των διαφημιστών, το γυρίζουν σε κάποια "προκλητική" διαφήμιση, για να ανάψουν λίγο τα αίματα. That's all. Καλή ώρα όπως κάνουν τα δελτία ειδήσεων εσχάτως...
SWITCH OFF!

Katerina ante portas είπε...

Mμμ είδες και εσύ το blog με τα λακωνικα μεζεδοκαμώματα και την γευστική συνεισφορά "φάτε μάτια ψάρια"!
Συμφωνώ με την ανάλυση/απάντησή σου. Όσο πιο πολύ θόρυβο κάνει η πρόκληση τόσο πιο διαφημηστικά σωστό. Δεν έχει να κάνει με το καλόγουστο το έξυπνο κλπ αλλά ακριβώς αυτό, το προκλητικό εύρημα.

-Λίγο από..bollywood εδώ!

philos είπε...

Γεια σου ρε Κατερίνα, με τα ωραία σου βίντεο.
Είναι το bollywood, ρε παιδί μου, που τους κάνει τους Ινδούς, να φαίνονται ως κωμικές φιγούρες γενικότερα.
Ώστε γεύσεις από την Λακωνία...
Εγώ μεγάλωσα με ένα κράμα λακωνικής και πολίτικης κουζίνας!

Katerina ante portas είπε...

Πες μας περισσότερα philos, ίσως η κόρη ως lakonika να ενδιαφέρεται για συμμετοχική συνεργασία!

Καλημέρα!

philos είπε...

Πεστε μου ότι θέλετε να μάθετε.
Και εδώ είμαστε για ότι χρειαστεί. Το πολύ πολύ να κανονίσουμε να πάμε για κανα φαί δίπλα από τα νερά στην Τρύπη!!! Τι θυμήθηκα τώρα....
;))